ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Измамите по време на "черен петък" | ||||||
| ||||||
Наред с еуфорията покрай пазаруването, потребителите трябва да са изключително внимателни за измами, защото в този период не никак не са изключение. За повечето хора тазгодишните празници ще са изпитание – заради инфлацията, непосилните цени на енергията, липсата и цените на твърдите горива, неизвестността и тревожността на много от съгражданите ни. Именно затова трябва да бъдем много по-подготвени и организирани при предпразничните покупки, предупреждават от "Активни потребители" и дават ценни съвети. При сезонните разпродажби е особено важно да бъдем на "ти“ с етикетите и тяхната информация. Изписването на намалението е задължително върху етикета на всяка стока и може да стане по един от три начина: графично – с поставяне на новата цена до старата зачертана цена; словесно – с изписване на думите “нова цена" и “стара цена", последвани от изписване на съответните суми, цифрово в проценти – чрез изписване на процент на намалението и поставяне на новата цена до старата, която е зачертана. Етикетите на стоките трябва да отговарят на следните по-важни изисквания: - Етикетите задължително трябва да бъдат на български език и да включват информация за производителя и вносителя, ако стоката е от внос, за вида на стоката, съществените й характеристики, срока на годност и условията на съхраняването й и, ако е необходимо, указания за употреба. -Информацията трябва да бъде ясна, разбираема, да не бъде подвеждаща и да бъде четлива. Ако производителят е поставил етикет с такава информация, търговецът няма право да го променя, ако по този начин има вероятност да подведе потребителите. -Словесната част от етикета може да бъде заменена с графична само ако върху него се използват широко разпространени символи или пиктограми. -Върху етикета на стоките, които са опаковани или пакетирани предварително, трябва да бъде описано тяхното количество. -Ако опаковката не разполага с етикет, количеството трябва да бъде изписано върху самата стока или на табела, непосредствено поставена до нея. -Ако производителят или вносителят не са изписали количеството, търговецът е задължен да го направи и носи отговорност, ако не го изпише върху стоката. Нови права за потребителите От 28.05.2022 г. влязоха в сила изменения на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), с които се въвеждат новите изисквания на европейските директиви за защита правата на потребителите. С изменението на ЗЗП се въвеждат нови правила и задължения на търговците относно защита правата на потребителите – санкциите, налагани за нарушения, онлайн търговията и търговията през онлайн платформи, нелоялни търговски практики, намаления на цените и др. Потребителите трябва да са наясно с приетите със закона техни нови права, защото те ще им дадат основание и сила да защитават интересите си по време на големите предпразнични покупки. Какво трябва да имаме предвид? - Потребителите ще разполагат с повече време да върнат стоките, поръчани по интернет, както и са защитени от скрити такси. - На потребителите, закупили стоки по интернет, не може да се начисляват високи такси за използване на платежно средство като кредитни или дебитни карти. - Потребителите вече могат се откажат от договора в срок от 14 дни и да върнат стоките, поръчани онлайн, като ако не са уведомени за това си право от търговеца, този срок е една година. - Срокът за отказ от договора започва да тече от получаване на стоката, а не от момента на сключване на договора. - По-ясни правила и по-кратки срокове има за възстановяване на сумите. Търговците са задължени да възстановяват парите на потребителите, включително и разходите за доставка, при отказ от договора, в срок от 14 дни. - Потребителите получават образец на формуляр за отказ, който те могат (но не са задължени) да използват, ако решат да променят желанието си или ако желаят да се откажат от договора, сключен от разстояние или в дома им. Това ще улесни и ускори отказа, независимо от мястото в ЕС, където е бил сключен договорът. - Ако търговците искат потребителят да поеме разходите за връщане на стоките, след като той е решил да ги върне, те трябва предварително ясно да обяснят това на потребителите. В противен случай търговците трябва да платят за връщането на стоките. - Потребителите, закупили музика, филми или книги като дигитални продукти, за първи път имат възможност да се откажат от договора, но само до момента, в който е започнало изтеглянето. - Ако една стока се повреди три пъти и след всяка рекламация търговецът я поправя, то при поява на друг дефект потребителят ще може да развали договора и да си иска парите обратно. Отпада възможността за търговците безкрайно да удовлетворяват рекламациите с ремонт. - При предявяване на рекламация задължително търговецът трябва издава на потребителя документ за това, както и се увеличават местата, където може потребителите да подадат рекламация, като вече това може да бъде направено във всички търговски обекти на продавача. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Благомир Коцев с важна заповед
15:47 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: