ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Дигиталният пазар се развива със значителен темп | ||||||
| ||||||
"При нас започват да постъпват все повече жалби и сигнали за различни проблеми във връзка с пазаруване през Интернет. Ние изискваме от търговците гарантиране на всички потребителски права – коректно информиране на клиентите за всички параметри на офертите, включително и условията, при които стоката може да бъде върната в дадения от закона 14-дневен срок", каза Маргаритов. По думите му важно е също да има възможност за пряка комуникация. "Понякога се появяват в онлайн пространството мними търговци, отправят атрактивни оферти, потребителите се "хващат", събират им парите и ги няма", обясни председателят на КЗП и уточни, че в такива случаи се търси съдействието на ГДБОП, но е по-сложно. Според него потребителите често са склонни да инвестират доверие в нереалистични оферти, а трябва да си даваме сметка, че никой търговец няма да предложи, дори и в Интернет, оферта за сделка, от която самият той ще загуби. Маргаритов отбеляза, че все още, включително и на общоевропейско ниво, има известно объркване за това какъв трябва да бъде подходът към т.нар. споделена икономика и оттам се получава така, че няма за момента правила и яснота относно регулацията на този пазар. "Ако потребителското търсене извиква една потребност и е ясно, че тя не е в драматично противоречие със закона, защо да не се удовлетвори това желание на потребителите", коментира той. И добави, че напоследък има позитивно възприятие от страна на големите оператори в социалните мрежи – Google, Facebook и т.н., по отношение на апел на Европейската комисия те да въведат част от правилата, които се отнасят до онлайн търговията в класическия и вид към търговските аспекти на общуването в социалните мрежи. Председателят на КЗП обобщи, че описаното показва настройката за това, че и в споделената икономика, включително търговията през социални мрежи, ще се постигне консенсус да се въведат ясни правила. "Целта е потребителите спокойно да могат да сърфират, знаейки че при тези условия могат да си купят или да получат една или друга услуга или стока и винаги когато има нарушаване на тези правила, ще има кой да се намеси и да санкционира, завърши Маргаритов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Благомир Коцев с важна заповед
15:47 / 26.11.2024
Става нещо в Юнашкия салон във Варна
17:14 / 26.11.2024
Важно: Ограничават движението по АМ "Хемус"
17:22 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: