Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Най-малко са жалбите за туристически услуги и потребителски кредити
Автор: Екип Varna24.bg 09:42 / 11.10.2016Коментари (0)781
©
Повече от 15 000 жалби и сигнали на граждани по различни въпроси са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото на годината. Техният брой продължава да нараства. Същевременно при извършените над 26 000 проверки са констатирани около 2200 нарушения, което е по-малко в сравнение със същия период на миналата година. По-големият брой на търсещите контакт с институцията граждани и спадът на нарушенията означават промяна на манталитета на потребителите и на търговците, изразява позицията си председателят Димитър Маргаритов.

"Обобщението на резултатите от нашите проверки показва, че броят на нарушенията като процент спрямо минали периоди намалява. Основната причина за повечето жалби е повишената потребителска култура на хората и тяхната готовност да реагират във всеки един момент, в който има риск за накърняване на правата им", посочва Маргаритов.
Оплакванията са свързани предимно със съмнения за нелоялни практики или некачествени стоки в сферата на телекомуникациите, при продажбата на облекла и обувки, черна и бяла техника. Най-малко са жалбите за туристически услуги и потребителски кредити.

В интервюто Маргаритов коментира, че с интерес ще проследи как се развива динамиката на жалбите на телекомуникационния пазар, където Комисията направи няколко съществени пробива в последните периоди. Сред тях са намаляването на неустойките при предсрочно прекратяване на срочни договори, отпадането на задължението за заплащане на оспорена фактура до произнасянето на търговеца, както и забраната за спиране на коректно заплащани услуги заради задължения по друг договор. Наскоро регулаторът излезе и с решение, че изпращането на "неискани платени SMS-и" е нелоялна търговска практика, която следа да се преустанови.

Маргаритов предупреждава и за трикове в големите търговски вериги: "Изпращат се рекламни брошури в огромен тираж с анонс за много изгодни стоки с голямо намаление, които обаче не са налични в търговския обект. Друг тип нарушение са несъществуващите намаления и несъвпадането на цената на етикета с таксуваното на касата. Има и промоции от типа "плащаш едно, получаваш две" без уточнението, че двете стоки трябва да са абсолютно еднакви. Провеждаме информационни кампании - предупреждаваме хората да са по-бдителни, стимулираме и промяната на поведението на търговците, за да намалеят подобен тип нелоялни практики".

Председателят на КЗП потвърди, че тече проверка във връзка с повдигнатия въпрос за качеството на оцета. "За някои случаи ще има произнасяне за нелоялни търговски практики, основно за заблуждаваща информация върху етикета. По закон е разрешено такива продукти да се произвеждат и продават, но с коректно поднесена информация върху етикета. В момента проверяваме колко и кои от тези продукти са рекламирани или продавани като такива, които могат да се ползват пълноценно, както за овкусяване, така и за приготвяне на зимнина. Ако има заблуждаваща нелоялна практика, ще има и санкции", категоричен е Маргаритов. Той изразява мнение, че съществуващото към момента само по отношение на млечните продукти изискване да се продават отделно имитациите от оригиналите, трябва да важи за всички видове продукти, "за да могат потребителите да са наясно, без да се зачитат в етикета".

Преди старта на активния зимен сезон КЗП и Министерството на туризма ще извършат съвместни проверки в планинските курорти. Целта е да се вземат навременни мерки преди туристите да са пристигнали. В разгара на сезона инспекторите ще контролират стриктно качеството на туристическия продукт, а за удобство на гражданите ще бъдат разкрити временни приемни.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Малолетни нападнаха служител в България мол
Скандално от Северна Македония: Българският език не съществува, ние ги
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Борба за влияние в Близкия Изток
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: