Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Неадекватно е да се иска такса за зареждане на телефон
Автор: Екип Varna24.bg 11:44 / 23.08.2019Коментари (1)1526
©
Най-важното при предлагането на туристическа услуга е да се спазват правилата, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Нова телевизия, където бе поканен да коментира някои от казусите през настоящия летен сезон. По думите му туристическият продукт в България не е лош, но търговците трябва да полагат повече усилия да не допускат грешки, защото понякога с изолирани случаи в публичното пространство се създава впечатлението, че все нещо не достига.

"Когато има екстравагантни услуги, включени в асортимента на предлаганото в "менюто" на заведение, те трябва да бъдат обявени, за да е законно да се вземат пари за тях. Друг е въпросът доколко е състоятелно. Едно е – както през миналия сезон говорихме за такса "празен стол" – да таксувате някой, който е отменил резервацията, защото се намира на площад "Сан Марко" във Венеция и там се резервират места три месеца предварително, а друго е, когато резервацията е направена два часа преди посещението и просто на някой му се е наложило нещо и той не е успял да дойде", каза Маргаритов по повод случая от вчера с плажния бар в Крапец и таксата "зареждане на телефона".

Според председателя на КЗП, макар да не представлява нарушение, е най-малкото неадекватно заведение да изисква от клиентите си заплащане за зареждане на телефон. Иновативният прийом донесе на собственика на обекта други неприятности. Проверката на контролния орган по повод тази "хитрина" установи, че заведението таксува своите клиенти за ползването на тоалетната, което вече е незаконно и ще има санкция от 1000 лв.

По повод вчерашния инцидент с парасейлинг на плаж "Каваците" Маргаритов каза следното: "Би трябвало всички условия за ползването на тази услуга да са представени на вниманието на потребителите – цената, правилата за безопасно ползване. Доколкото виждам, в конкретния случай проблемът е свързан с това, че човекът, който е оторизиран да управлява лодката, не е преценил достатъчно добре какви са конкретните атмосферни условия, които могат да се сменят всяка минута."

При аквапарковете също трябва да има информация, за наличието на която при своите съпътстващи проверки Комисията за защита на потребителите следи – че за някои съоръжения са необходими възглавници за спускане, че трябва да се изчака определен интервал от време до тръгването на следващия човек и т.н., посочи още Маргаритов.

В студиото на "Здравей, България" председателят на КЗП коментира също нашумелия и в чуждестранните медии случай с израелските туристки, на които въпреки тяхната настоятелност бе отказано по-ранно от стандартното настаняване и това доведе до ескалиране на напрежението. "Категорично некоректно отношение от страна на стопанисващия този хотел. По никакъв начин, дори и някой да си позволи по-напрегнато да възрази за това, че услугата не се предоставя така, както е бил поет ангажиментът, не бива да се реагира по този начин. Може да се случи понякога стаята, в която трябва да бъдат настанени съответните туристи да не е свободна точно в този момент, но винаги може спокойно да се обясни, че трябва малко да се изчака. В този конкретен случай е имало благоприятно развитие – туристите са настанени почти незабавно в друг хотел и не са имали възражения спрямо услугите там", изтъкна той.

Отношението към клиентите от страна на предоставящите туристически услуги е големият въпрос, по който трябва да се мисли през следващите сезони и до края на този, счита Маргаритов. Той насърчи и туристите да реагират при всеки проблем. По думите му повечето от потърсилите правата си получават справедлива компенсация, според статистиката на КЗП – в две трети от случаите. "Невинаги тя е в парично изражение. Когато говорим за туризъм, понякога може избраната стая, която не може да бъде предоставена, да се замени с друга, като комплимент на туриста да бъдат предоставени допълнителни услуги безплатно и т.н. Има такива варианти и нашият стремеж е да съдействаме именно в тази посока. По-важна от санкцията, която винаги съпътства установяването на нарушение, е да има компенсация за потребителите, които очакват да получат това, за което са заплатили", категоричен бе той.

В края на разговора Маргаритов припомни, че при проблеми с туристически резервации и пътуване в рамките на Европейския съюз потребителите могат да получат безплатна помощ и съдействие от функциониращия към КЗП Европейски потребителски център - България.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Според мен това е пълна свинщина - за 1 час зарядното на телефона ще похарчи ток за по-малко от 1 ст!!! Не може да взимат 1 лв такса!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: