Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Потребителите все повече се доверяват на онлайн пазаруването
Автор: Екип Varna24.bg 08:57 / 07.09.2017Коментари (0)1278
©
Не мисля, че тепърва на полето на нелоялните търговски практики може да бъде открита топлата вода. По-скоро има обръщане на съзнанието и манталитета на търговците от преследване на бързи и лесни печалби на гърба на потребителя към превръщането му в лоялен клиент, което да им осигури трайно присъствие на пазара. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на bTV радио.

"Трудно търговците биха могли да използват нови прийоми, които да не бъдат хванати от комисията, а и от самите потребители. Хората в България са все по-склонни активно да реагират усетят ли своите потребителски права застрашени или накърнени", добави председателят.

Маргаритов подкрепи своята теза с данни от проучване на Европейската комисия, които сочат ръст на потребителската култура в общоевропейски план. Близо 50% от европейците познават своите потребителски права и активно ги отстояват. България се приближава до това ниво с 44-45%.

Друг аспект от цитираното от председателя изследване показва, че потребителите все повече се доверяват на онлайн пазаруването, а някои го използват като основен и дори единствен способ за търговия. Резултатите от сондажа извеждат и друга положителна линия - сравнително високото доверие в институциите, които осигуряват потребителската защита в съответните държави.

"Ако това проучване показва някаква тенденция с обратен знак, то е сравнително недобрата информираност особено на търговците на дребно за потребителските норми, очакванията на хората и правилата на законодателството. В момента нашата институция разгръща сериозен проект, свързан с европейските фондове, който има за цел да подобри взаимодействието между Комисията и малките и средни предприятия. Задачата да се постигне по-висока информираност у търговците за правилата, как трябва да се положат усилия, за да се спазват и оттам - чрез превенция да търсим още по-добра защита на хората", коментира Маргаритов.

Анализирайки данните от европейското проучване, председателят подчерта необходимостта от още по-добро взаимодействие между потребителите и институциите от една страна и между институциите и търговците - от друга. "Без това ние не бихме осъществявали максимално ефективен и ефикасен контрол", каза в заключение той.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Лудогорец в Лига Европа 2024/25
Газови доставки
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: