"Не става дума само за това дали хотелът притежава посочените звезди или има СПА център, както е записано в офертата. Санкцията също не е най-важната. Когато има нарушение, тя е неизбежна. Но целта, която отговорните за качеството на туристическия продукт институции трябва да гоним, е хората да получат компенсация, когато попаднат в един "туристически капан" на сериозно разминаване между оферираното и предоставеното", коментира Маргаритов.
В ефира на "България сутрин" той подчерта, че през летния сезон са проверявани както туристически, така и търговски обекти. По думите му от началото на май са извършени над 10 000 проверки в места за настаняване и магазини на територията на цялата страна и са съставени около 800 акта. Приблизително 3500 от проверките са по Черноморието, а актовете - около 400. Запазва се тенденцията в 7-10% от случаите да се констатират нарушения, но броят им намалява спрямо предходни периоди.
Според Маргаритов за успокояването на пазара от съществено значение е целенасочената и систематична работа с търговците. Целта е те да бъдат информирани за изискванията на законодателството, което в някои сектори динамично се променя.
Акцентът на разговора премина и към виртуалните приемни, които Комисията разкри за първа година през този летен сезон. "Оказа се, че когато хората знаят, че имат на разположение безплатен телефон, са по-склонни да го използват, за да ни сезират", отбеляза председателят. Той посочи, че чрез тях са постъпили над 120 сигнали от туристи. Маргаритов е на мнение, че приемните имат и допълнителен ефект - популяризират националния телефон на потребителя и в резултат на това на него продължават да постъпват все повече сигнали и запитвания. "Потребителите стават по-активни, а търговците имат предвид, че хората реагират и си вземат бележка за провинения в миналото, които са представлявали по-сериозни нарушения", заключи председателят.