Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Туристи се оплакваха най-често от дублиране на резервации и липсващи цени на плажа
Автор: Екип Varna24.bg 13:02 / 07.10.2016Коментари (0)1032
©
Различни фактори на влияние са намесени при формирането на туристическия продукт. Може би контролът е един от най-важните елементи, но спецификите на пазара, все по-добрите възможности за избор също трябва да се отчитат. Нашата роля е да помогнем на хората да получат най-доброто. Това казва Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

"Може да се каже, че ние функционираме двупистово. Осъществяваме чиста контролна дейност, която се изразява в проверки по сигнали и жалби на потребители и по наши кампании. Освен това, основно с превантивен ефект в рамките на активните туристически сезони разкриваме приемни за консултиране на гражданите", посочва Маргаритов.

Около 2/3 от посетилите това лято приемните на КЗП туристи са пожелали да се информират как да постъпят в една или друга ситуация. В 1/3 от случаите поводът за контакт е бил необходимост от съдействие при дублиране на резервации или липсваща информация за цените и правилата за ползване на услугите на плажа. 

"Това показва, че има смисъл във функционирането на тези приемни", коментира Маргаритов и припомня, че сигнал може да се подаде и чрез интернет, както и на денонощния телефон на потребителя 0700 111 22.

"Контролът не е само сезонен, той е постоянен. Но в зависимост от активността и това къде има нужда от по-плътно присъствие, се стремим да имаме повече екипи в населените места и райони, в които в даден период от време има повече туристи. От края на месец февруари тази година е в сила нова наредба, която определя изискванията към категоризацията на туристическите обекти - хотели, къщи за гости, заведения за хранене и развлечение. Въз основа на нея проверките ни станаха по-задълбочени и подробни, проверяваме повече неща в сравнение с минали периоди", обяснява председателят на КЗП.

Статистиката сочи, че нарушенията намаляват. При проверките това лято нередности са установени в между 6 и 8% от случаите, докато през миналия сезон - в около 10 на сто. 

"Намалението на нарушенията е едно, но още по-хубавото е, че търговците са склонни да възприемат различни добри практики, когато нещо не е било наред. Например, скоро част от потребители на организирана екскурзия бяха предявили претенция, че качеството и на пътуването, и на настаняването не е било на обещаното от търговеца ниво. Той ги компенсира с парична сума и ваучер за отстъпка при следващо пътуване. Имахме и друг случай, при който жалбите бяха свързани с недобра организация по изхранването в all inclusive услуга. Потребителите получиха възможност да почиват безплатно един уикенд в неактивен период в същия хотел. Надявам се, че и тази тенденция ще бъде често срещано явление и занапред", изтъква Маргаритов.

Той допълва, че често нарушенията се дължат на недостатъчно добро познаване на правилата от страна на търговците и че е важно потребителите да бъдат активни, да поставят въпросите си веднага и настойчиво да отстояват правата си.

Накрая Маргаритов напомня да се ползват услугите само на регистрирани туроператори, да се изисква писмен договор, ваучери, касови бонове. Промяна на цената е възможна до 20 дни преди пътуването, а на други съществени клаузи като дестинация или място за настаняване - не по-късно от 10 дни преди заминаването. Ако потребителят не е съгласен с промените, може да се откаже от договора. Туроператорът носи отговорност за коректното изпълнение на всички поети от него ангажименти. Срокът за рекламация на туристическа услуга е 14 дни, като тя може да се предяви и устно по време на пътуването.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: