Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП работи за подобряване на информираността на потребителите на мобилните оператори
Автор: Илиана Пенова 11:10 / 22.08.2024Коментари (0)1334
©
Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) г-жа Мария Филипова проведе среща с представители на Алиансa на технологичната индустрия (АТИ) във връзка с разминавания между практиките на мобилните оператори и очакванията на потребителите, установени на базата на анализ на постъпили жалби и сигнали в Комисията.

По време на срещата г-жа Филипова постави за обсъждане предложения, целящи подобряване информираността на потребителите. Тя подчерта, че  дискусията е начален етап в усилията на КЗП за подобряване на диалога между мобилните оператори и потребителите.

По отношение на процедурата по сключване на договор в търговски обект, бе предложено телекомите да инструктират своите служители да напомнят на потребителите за правото им да се запознаят предварително с условията на договорите. Те имат право да получат екземпляр от договора на хартиен носител или на друг траен носител преди да решат дали да го подпишат.

На срещата бе обсъдено още да се осигури по-удобна за потребителите опция за запознаване със съдържанието на договорите, тъй като обръщането на монитора на служителя не е най-удобния вариант. Също така да се предоставя на потребителите информационен лист (брошура), съдържащ информация за начина на изчисляване на неустойките и дължимите за възстановяване отстъпки, в т.ч. разяснения относно кредитния лимит, избора на мрежа, промяната на адреса за ползване на услугата.

По отношение обслужването на потребители от уязвими групи при сключването на договори, КЗП предложи всички оператори да предвидят в своята търговска политика определен гратисен период за отказ от договор, сключен в търговски обект, който да важи за уязвими групи потребители. Преди сключване на договор да е необходимо одобрение от управител на магазин, а абонаментният план да е съобразен с нуждите на потребителя. Обсъдено бе още да се създадат вътрешни процедури за проследяване на жалби, подадени от потребители от уязвими групи, както и да се инструктират служителите в магазинната мрежа относно  обслужването на уязвими групи потребители.

Във връзка със съдържанието на договорите, КЗП предложи да се подобри оформлението на индивидуалните договори в частта, касаеща заявените за ползване услуги (чрез обединяване на всички заявени за ползване услуги в един раздел "Предмет на договора" или всички допълнително заявени услуги да бъдат посочени в отделен раздел "Допълнителни услуги").

След проведени дискусии представителите на Алианса на технологичната индустрия (АТИ) се съгласиха да предприемат мерки за подобряване обслужването на потребителите. По част от предложенията на КЗП вече се работи, а други са в процес на обсъждане в АТИ.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Грипна епидемия обхвана страната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Рокади в ДПС
51-ото Народно събрание
Световна черна хроника
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: