КЗП с важна информация за доставката на непоискани услуги от мобилните оператори и тарифите

Автор: Вилислава Ветренска
Коментари (21)
09:57 / 04.01.2025
4058
Въпросът с промяната на цените и правата, с които потребителите разполагат, се урежда от Закона за електронните съобщения. Когато промяната на цените се извършва по реда на ЗЕС, както е в случая с Йеттел, потребителите разполагат с право, каквото законът им отрежда, а то е: право да прекратят договора и да изберат услугите на друг оператор. Онези от тях, които не желаят да упражнят това свое право, имат възможността да продължат да ползват услугите на оператора при новата цена. Това се казва в официална позиция на КЗП, изпратена до медиите. 

Месечната абонаментна такса включва определено потребление мобилни услуги. Предоставянето на допълнително потребление срещу увеличение на цената на месечната такса, когато не се извършва по заявка на потребителя, КЗП ще счита за нарушение на разпоредбата на чл.62 от ЗЗП.

Съгласно ЗЗП потребителите не са длъжни да заплащат за услуги, които не са заявили.

Потребителските права по чл.62 от ЗЗП се материализират със съгласието на оператора или без негово съгласие – по съдебен ред.  

Ако потребителите  решат да се позоват на правото си да не заплащат увеличението на цената и операторът не склони да зачете това тяхно право,  КЗП ще го отстоява правото им по съдебен ред.

Потребителите следва да са наясно, че съществува риск докато траят съдебните производства, операторът да им прекъсне услугите или да пристъпи към прекратяване на  договорите, което според КЗП  ще представлява нелоялна търговска практика.

Когато операторът не зачита потребителските права, няма друг вариант да бъде принуден да се съобразява с тях освен по съдебен ред. Т.е. важно е хората да са наясно, че КЗП ще предприеме мерки в тяхна защита, но крайният резултат от мерките ще зависи от окончателните решенията на компетентните съдилища.  

Потребителите могат да ни сезират за нарушения на техните права по чл. 62 ЗЗП, като за целта ще бъде необходимо да ни предоставят доказателствата, на които основават претенциите си.

В случая с Йеттел, това ще са копия от месечните им сметки преди и след увеличението на месечната им такса, както и копие от сключения с оператора договор.

Виж коментарите (21)

Още по темата (91):
07.01.2025 Прогноза: До дни и третият мобилен оператор в България ще вдигне цените
06.01.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Вдигането на цените от мобилните оператори е недопустимо в този тежък момент за хората!
06.01.2025 "Ние, потребителите": Когато телекомът увеличи цените поради инфлация, потребителят има право да прекрати договора, без да дължи неустойки
11.12.2024 Бившият шеф на КЗП: Добавяне на повече минути е промяна в тарифния план, а не "непоискана услуга"!
10.12.2024 Шефката на КЗП Мария Филипова за казуса с цените на услугите на "Йеттел България": Длъжна съм да разясня реалната обстановка!
10.12.2024 ВАС се произнесе в полза на КЗП по повод жалбата на "Виваком ЕАД"
Още новини от Национални новини:
Каруца с дете, возещо се в Кресненското дефиле, разбуни социалнит...
Правната комисия прие промени в Закона за вероизповеданията
Асен Василев: Поемаме риск държавата да остане без бюджет до авгу...
"Съдебна реформа се прави от 30 години и всяка е по-лоша от следв...
Голям играч иска да купи "Лукойл Нефтохим Бургас" за 1 милиард до...
Земетресение бе регистрирано в България


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).