Летището в Пловдив и жп гарата във Варна са предвидени за отдаване на концесия до 2018 г. в управленската програма на кабинета "Борисов", с която Mediapool разполага. Общо три пристанищни терминала, две жп гари и едно летище са в списъка за концесиониране.
Пристанища
Първият кабинет на ГЕРБ имаше успех с предоставянето на концесия на пристанищните терминали, част от които бяха взети от фирми, свързани с братя Домусчиеви, с банкера Цветан Василев и с икономическата група "Химипорт".
Сега правителствената програма предвижда три нови пристанища да бъдат отдадени на концесия. Едното е пристанищният терминал Русе-изток, другото е пристанище Зимовник при 491 километър на Дунав край Русе и третият обект е терминалът Видин-център.
Жп гари
Подготовката за отдаване на концесия на две железопътни гари също е залегнала в управленската програма на правителството. Едната е жп гарата във Варна, за която се очаква да има интерес.
По време на първия си мандат през 2011 г. министърът на транспорта Ивайло Московски внесе доклад за отдаване на концесия на части от пет жп гари - София, Пловдив, Варна, Бургас и Подуяне. Мотивът беше с частни средства сградите на гарите да бъдат обновени. Реално обаче само гарата в Пловдив беше отдадена на концесионер, но процедурата се обжалва и в момента се води съдебен спор срещу избрания изпълнител. Междувременно с европейски средства тръгна модернизацията на жп гарите в София и Бургас. Заради изискването от 5-годишна устойчивост на проекта тези гари сега не са включени в програмата.
За сметка на това е предвидено отдаване на концесия на строежа на бъдещия интермодален терминал в Пловдив, който трябва да бъде изграден на гара "Тодор Каблешков". За него в управленската програма на кабинета е заложено да започнат подготвителните действия за предоставяне на концесия.
Летища
И ако към пристанищата и гарите имаше заявен инвеститорски интерес по време на първия мандат на правителството на ГЕРБ, то всички обявени процедури за концесия на летищата в провинцията се провалиха, а до отдаването на аерогарата в София не се стигна.
Сега в управленската програма на втория кабинет на Борисов е заложено на концесия да бъде отдадено само гражданското летище в Пловдив, което в момента се ползва основно от нискобюджетни компании.
При предишния мандат нито един инвеститор не прояви интерес към концесията на карго терминала на летището в Пловдив. Въпреки удължаването на сроковете на няколко пъти никой не подаде оферти и процедурата беше прекратена.