Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Какви нарушения допускат шофьори и пешеходци в столицата
Автор: Екип Varna24.bg 09:25 / 11.09.2023Коментари (0)849
© NOVA
Световната здравна организация нарича проблемът за пътната безопасност с думата "епидемия". На всеки 23 секунди някъде по света един човек губи живота си в следствие на пътнотранспортно произшествие. Броят им е 1 350 000, а други 50 000 000 остават тежко ранени в следствие на пътнотранспортни произшествия. 

За да се преборим с тази мрачна статистика са необходими сериозни мерки, които да гарантират сигурността на участниците в движението. Трябва и дисциплина.Дали шофьорите и пешеходците в столицата имат такава 

Експертът в Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата“ Светослав Васев и екип на NOVA обикалят по улиците на София и установяват кога и кой нарушава правилника. Още със самото тръгване се вижда такси, паркирало неправилно в зона на кръстовище. На по-малко от пет метра отстояние нямат право да спират за престой или за паркинг. 

Следва още едно нарушение – този път от пешеходец. 

"Виждате господинът как пресича по диагонал вместо на пешеходната пътека, с което също затруднява останалите участници в движението и някои хора там не го очакват да се намира", посочва Васев. 

По думите му пешеходецът е специфична категория участник в движението по пътищата, определена като "уязвими участници". 

"Те не се намират в превозно средство, не ги прикрива някаква броня или метал, както сме ние в момента в автомобил и при съприкосновение, удар в друго превозно средство, вероятността да получи по-сериозни наранявания, отколкото човекът, който се намира в превозното средство, е много по-голяма", обяснява експертът. 

Според Светослав Васев е необходимо у нас да се наблегне на т.нар. "Зони 30", в които важи общо ограничение от 30 километра в час. 

"При съприкосновение на автомобил с пешеходец с 30 километра в час, вероятността да получи минимални наранявания е много по-голяма. Дори 50 километра в час и удар с пешеходец също представлява сериозен риск за здравето на пешеходеца", каза той. 

Експертът от Държавната агенция представя последни данни на МВР, според които от началото на 2023-та година при пътни произшествия у нас са загинали 349 души. 

"Някои просто наистина са си повярвали, че при каквито и да е условия биха могли да предотвратят случването на сериозен пътен инцидент", споделя Васев.   

На "Цариградско шосе" е регистрирано ново нарушение. 

"Виждаме шофьорът как на аварийни светлини седи в активна лента за движение, а пък не виждаме да има поставен обезопасителен триъгълник, което ни навежда на мисълта, че той няма внезапно възникнала авария, а просто ползва триъгълното копче някъде по арматурното табло с мисълта "мога да си паркирам навсякъде, защото съм за кратко". Това е друг един феномен, който се наблюдава по нашите географски ширини", отбеляза Васев.  

Според него България е предприела концептуално изцяло нов подход за управление на пътната безопасност, възприемайки принципите на "Визия 0" по шведския модел, а именно – нула загинали и тежко ранени заради пътнотранспортни произшествия. В тази тематика се прие и национална стратегия, която е национален рамков документ с  доста дълъг хоризонт 2020-2030-та година, където в шест тематични направления са разписани различни мерки за въздействие на безопасността на движението по пътищата", коментира той. 

Проверката приключва пред сградата на вътрешното министерство. Там обсъждаме и темата за конфискуване на автомобилите на водачи, предизвикали ПТП след употреба на наркотици ли на над 1,2 промила алкохол. 

"След като тази тема циркулира толкова време в публичното пространство и тревожи главите на абсолютно всички – участници, пътници, собственици – това е една добра превенция. Според мен се вижда едно все още недоизясняване на някои детайли, а именно би трябвало да се приемат правила и ред, процедурен ред, как да се действа при установяване на различен тип превозно средство, тъй като никъде в момента не е споменато освен, че съдът може да отнеме моторното превозно средство, но не казват какво да го прави след това. Сега трябва да се изяснят тези детайли – какво се случва с това превозно средство, къде се съхранява, какъв да бъде редът", поясни Васев. 

А докато се оптимизира правната норма, депутатите в НС приеха на първо четене по-високи глоби и ограничения за младите шофьори. Как  ще повлияе това на нарушенията в пътната мрежа и ще станем ли свидетели на спад на инцидентите – предстои да разберем.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: