Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Какво да направите, ако търсите стока на промоция в магазина, но тя е изчерпана?
Автор: Екип Varna24.bg 11:15 / 12.02.2023Коментари (4)2548
Около 50% от намалените артикули във физически търговски обект за хранителни стоки липсват още в 11:00 часа сутринта и рафтовете им са празни, показа преглед на случаен принцип на онлайн платформата "Ние, потребителите“.

Сред липсващите промоционални стоки са различни видове кафе, кашкавал, макаронени изделия, чипс, захар, натурални сокове, алкохолни напитки, храна за домашни любимци и др. Анонсираните отстъпки за тях са предимно от 25%, като някои са и по-малки от порядъка на около 15%.

Клиенти споделиха, че постоянно са свидетели на такава картина в магазина и често не успяват да направят планираните от тях покупки с отстъпки, тъй като намалените стоки ги няма.

Това е нелоялна търговска практика, описана в чл. 68ж от Закона за защита на потребителите така: "покана за покупка на стоки или услуги на определена цена, като не се посочват разумни основания, поради които търговецът няма да може да достави или да осигури доставянето от друг търговец на стоките или услугите или на равностойни стоки или услуги на обявената цена за определен период от време и в разумно количество съобразно стоката или услугата, обема на направената реклама за стоката или услугата и предложената цена“.

Тя трябва да бъде установена и забранена от Комисията за защита на потребителите, а санкциите по закон могат да достигнат до 50 000 лв.

Практиката е некоректна, тъй като цели да привлече потребителите в търговския обект с намалени цени на стоки, от които не се осигуряват разумни количества, съобразно направената реклама, и да продаде други, на редовните им цени. Тя се подпомага и от начина, по който се подреждат артикулите в търговската зала – обикновено в близост до липсващите намалени стоки са поставени алтернативи с близки по характеристика и цена продукти, но с по-лошо съотношение между двата показателя. Това нарушава икномическите интереси на клиентите, обясняват експертите от "Ние, потребителите“.

От "Ние, потребителите“ напомнят, че при рекламни кампании за стоки на определени цени в определен период от време търговецът е длъжен да осигури разумно количество от от тях при обявените условия, съобразно обема на направената реклама, освен ако не посочи разумни основания за невъзможност да го стори. Допустимо е да предостави равностойни на тях стоки, включително чрез друг търговец.

Съветите към потребителите в ситуация на липсващи промоционални стоки са да поискат от консултант в обекта да им ги достави стоки при рекламираните условия и то в разумен срок. Ако умишлено не го направи и им предложи като алтернатива друга стока или услуга с единствената цел да насърчи продажбата им, да откажат.

Следващата стъпка е да подадат писмена жалба до управителя на обекта, а при необходимост – да сезират контролните органи за установяване на нелоялната търговска практика, нейната забрана и санкционирането на търговеца. Съветваме потърпевшите клиенти да не се въздържат да споделят личните си потребителски истории и в социалните мрежи, тъй като това ще замисли търговеца дали да го направи отново и постепенно ще доведе до промени на пазара в полза на пазаруващите, препоръчват още от "Ние, потребителите“.

Друго нарушение, за което разказаха потребители, е че стоки на редовни цени се маркират като по-скъпи. Така например, дама сподели, че дълго време следи определен вид сок, който през цялото време е на редовна цена, но винаги на касата се маркира на по-висока от обявената на етикета. Това също е нарушение, което следва да се санкционира, а потребителите е добре да следят коректно ли се маркират стоките на касата.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Нито крачка назад! Зад нас е България.
на 12.02.2023 г.
0
 
 
Да подам жалба до управителя на магазина? Сериозно ли? Че той ще си го премести и без моята жалба.
+2
 
 
Какво да правим ли? Две неща: 1. Да духаме супата и с подвита опашка да платим скъпата сметка..... 2.Да им теглим една пуси майна и никога повече да не пазаруваме там!
Сподели какво ново....
на 12.02.2023 г.
+4
 
 
И винаги ще те контрират с "промоцията важи до изчерпване на количеството" (както пише в брошурите им), и ще ти кажат, че вече са я изкупили преди теб. А колко е истина или не, иди го докажи.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
51-ото Народно събрание
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: