Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Какво се случва с парите ви, ако случайно объркате дестинацията при покупка на самолетен билет
Автор: Екип Varna24.bg 18:39 / 06.08.2024Коментари (0)1657
© Летище София
Летиш или гориш е положението, ако случайно объркаш дестинацията при покупка на самолетен билет. Такъв е случаят на Петя от София, която често ползва бюджетна авиокомпания към летище в Италия. Обикновено всичките й резервации са коректни и няма проблем, но при едно от поредните пътувания прави грешка и купува билет вместо от София до Болоня в обратното направление. 

Няколко дни след като установява грешката си, когато до датата на полета има повече от 10 дни интервал, прави опит да се споразумее с авиокомпанията да й върне парите. От превозвача обаче отказват и се мотивират с това, че нямат подобна практика. Реално в общите условия на превозвача са описани случаите, в които връщат парите и грешка при резервацията не фигурира като възможност. Авиокомпанията връща пари само при тяхна грешка, ако полетът е отменен или закъснял или при болест или смърт на пътника или негов близък.

Закон

В закона за защита на потребителите, в частта му за онлайн търговията има клауза, че при тях потребителят има срок от 14 дни, в които може да се откаже от покупката си. В случая за превозите обаче има препратка към евродиректива. Това показва, че авиокомпаниите не нарушават законодателството, като отказват връщане на платени суми за билети в случай на грешка от страна на потребителя.

Единствената възможност в случай на грешка или отказ от пътуване по вина на пътника е той да плати такса от 60 евро на човек за промяна на дата или дестинация.

Възможност

В същото време обаче има случаи, в които въздушните превозвачи са задължени да възстановят сумите, тъй като полетът е отменен по тяхна вина, но вместо да върнат парите на потребителя, му предоставят сумата във виртуален портфейл с условието да се използва наличността в рамките на една година. Това вече е нарушение на законодателството, коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ пред "Телеграф“.

Тя посочи, че е редно и авиокомпаниите да бъдат по-гъвкави спрямо клиентите си и да предоставят подобни възможности, като тази с виртуален портфейл, при грешка или отказ от пътуване от самите пътници. Руменова припомни, че има авиокомпании, които дават възможност, например в рамките на час или няколко часа след направена резервация, човек може да промени датата или направлението, но това е почти неизползваемо. Хубаво би било да има поне няколко дни да има такава възможност, с която хората биха могли да поправят грешката си, посочи Руменова.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
България и Войната в Украйна
Бюджет 2025
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Катастрофа с военнотранспортен самолет край авиобаза Граф Игнатиево
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: