Какво се случва с парите ви, ако случайно объркате дестинацията при покупка на самолетен билет

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
18:39 / 06.08.2024
1970
Летиш или гориш е положението, ако случайно объркаш дестинацията при покупка на самолетен билет. Такъв е случаят на Петя от София, която често ползва бюджетна авиокомпания към летище в Италия. Обикновено всичките й резервации са коректни и няма проблем, но при едно от поредните пътувания прави грешка и купува билет вместо от София до Болоня в обратното направление. 

Няколко дни след като установява грешката си, когато до датата на полета има повече от 10 дни интервал, прави опит да се споразумее с авиокомпанията да й върне парите. От превозвача обаче отказват и се мотивират с това, че нямат подобна практика. Реално в общите условия на превозвача са описани случаите, в които връщат парите и грешка при резервацията не фигурира като възможност. Авиокомпанията връща пари само при тяхна грешка, ако полетът е отменен или закъснял или при болест или смърт на пътника или негов близък.

Закон

В закона за защита на потребителите, в частта му за онлайн търговията има клауза, че при тях потребителят има срок от 14 дни, в които може да се откаже от покупката си. В случая за превозите обаче има препратка към евродиректива. Това показва, че авиокомпаниите не нарушават законодателството, като отказват връщане на платени суми за билети в случай на грешка от страна на потребителя.

Единствената възможност в случай на грешка или отказ от пътуване по вина на пътника е той да плати такса от 60 евро на човек за промяна на дата или дестинация.

Възможност

В същото време обаче има случаи, в които въздушните превозвачи са задължени да възстановят сумите, тъй като полетът е отменен по тяхна вина, но вместо да върнат парите на потребителя, му предоставят сумата във виртуален портфейл с условието да се използва наличността в рамките на една година. Това вече е нарушение на законодателството, коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ пред "Телеграф“.

Тя посочи, че е редно и авиокомпаниите да бъдат по-гъвкави спрямо клиентите си и да предоставят подобни възможности, като тази с виртуален портфейл, при грешка или отказ от пътуване от самите пътници. Руменова припомни, че има авиокомпании, които дават възможност, например в рамките на час или няколко часа след направена резервация, човек може да промени датата или направлението, но това е почти неизползваемо. Хубаво би било да има поне няколко дни да има такава възможност, с която хората биха могли да поправят грешката си, посочи Руменова.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Майки пропищяха в социалната мрежа: Децата им са били заплашвани ...
Адвокат за промените в ЗДвП: Не е ключов размерът на наказанието,...
МВнР с важно предупреждение към пътуващите за Румъния
Социолог: Дилемата "не бива" и "не може" блокира парламента
Военна техника тръгва по републиканските пътища
По искане на президента Радев: Конституционният съд образува трет...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).