ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Колко ще ни струва новият екостикер с чип за годишен преглед на колата? | ||||||
| ||||||
Така отговориха от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация", бившата ДАИ, на въпроси на “Труд". Но пак не стана ясно кой ще плати оскъпяването - държавата, пунктовете или всеки собственик на автомобил с тегло до 3,5 тона. Цената на единична бройка е посочена от производителя - фирма “Демакс" АД, на базата на годишен тираж от 1 500 000 стикера. Слаганите и в момента на ГТП холограмни лепенки е 3,50 лв. без ДДС, тоест - увеличението е с 3,30 лв. От ИААА уточняват, че пунктовете за ГТП няма да плащат нищо по оборудването с компютри, принтери, четящи и записващи устройства за чиповете, тъй като те са част от договора с “Демакс" АД. Дружеството, сочено като семейна фирма на депутата от БСП Петър Кънев е било единствен кандидат, явил се на обявената обществена поръчка за отпечатване на документи за ГТП. Процедурата приключва на 30 април м. г. като договорът е за 5 897 142,50 лв. без ДДС. Любопитен факт е, че промените в Наредба Н-32 на транспортното министерство, с които се въвежда екостикера с чип са публикувани в “Държавен вестник" на 11 септември 2020 г., повече от 4 месеца след договора с “Демакс". В отговора от бившата ДАИ сочат, че не необходим анекс към сегашния им договор с “Демакс", въпреки че след 12 юли т. г. очевидно плащанията по него стават по-големи. Освен това отпечатването на 1,5 млн. екостикера ще струва на производителя 12 240 000 лв. без ДДС - над два пъти повече от цялата обществена поръчка. “Поставянето на стикер с чип на автомобила е абсолютно излишно, целта му е само да се платят едни пари. Всеки полицай и всяка улична камера може да направи справка за същата информация само по регистрационния номер на колата", каза Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите. Идеята на лепенката, която ще се слага от 12 юли, е да раздели леките автомобили на 5 категории. Чипът е с антена, която ще излъчва кодирана информация и така най-замърсяващите въздуха - от Първа до Трета категория, могат да бъдат идентифицирани. През февруари - в последните дни на 44-тото Народно събрание бяха приети поправки в закона, които дават право на общинските съвети да определят забранени зони. В дни с мръсен въздух там няма да бъдат пускани цапащи коли, а глобите за снимани или спрени в зоната ще са от 50 до 500 лева. “Добре, нека да има пет екокатегории, но защо е нужен стикер и чип? МВР, инспекторите от общините, камерите на АПИ, уличното видеонаблюдение ще научат коя от 5-те категории е колата точна така, както научават всичко, което ги интересува - автомобилът има ли застраховка, минал ли е на Годишен технически преглед и т. н.", обясни Радков. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 16.04.2021 г.
0
на 16.04.2021 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (458) | 14% | |
Не се справи (641) | 19% | |
Пълна трагедия (1772) | 53% |