Корпоративният свят ли не е готов за поколението Z или то за него?
По данни на Euronews, доклад установява, че компаниите са недоволни от новите служители от поколението Z (Gen Z) и може да избегнат наемането на наскоро завършили специалисти в бъдеще.
Поколението Z започва да навлиза в корпоративния свят, който не е напълно подготвен за тях.
Проблемите на за намиране на нова работа
Докладът, който се основава на проучване сред близо 1000 мениджъри по наемане на персонал, установява, че един на всеки шест работодатели не са склонни да наемат работници от Gen Z главно поради репутацията им на правоимащи и лесно обидчиви.
Освен това, повече от половината казват, че това поколение, което се отнася за хората, родени между 1997 г. и началото на 2010 г., няма силна работна етика, бори се с комуникацията, не се справя добре с обратната връзка и като цяло е неподготвено за изискванията на работната сила, пише businessnovinite.bg.
Около шест от десет компании, включени в проучването, съобщават, че са уволнили хора наскоро завършили университет, който са наели тази година.
Някои от цитираните причини за тези решения включват липса на мотивация от служителите, липса на професионализъм и лоши комуникационни умения, наред с други. Анкетираните мениджъри по наемане също съобщават, че някои от техните работници от поколение Z се борят да управляват натоварването си, често закъсняват и не се обличат или говорят подходящо.
Отделен доклад от април установява, че работниците от поколението Z разчитат твърде много на родителска подкрепа по време на търсенето на работа. Според проучването, проведено от ResumeTemplates и включващо отговори от близо 1500 млади търсещи работа, 70% са признали, че са помолили родителите си за помощ в процеса на търсене на работа.
Други 25% дори са довели родителите си на интервюта, докато много други карат родителите им да подават молби за работа и да пишат автобиографии вместо тях.
Как да си намеря работа като наскоро завършил?
За да подобрят шансовете си за наемане, работодателите подчертават, че някои от основните качества, които търсят, включват инициативност и положително отношение.
Мениджърите също ценят опита от реалния свят, чрез стажове или работа и в по-малка степен, върху наличието на подходящо присъствие в социалните медии и избягването на политически дискусии.