Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Край на търговете с най-ниска цена
Автор: Екип Varna24.bg 10:53 / 30.07.2013Коментари (2)931
© Varna24.bg
Дошло е времето на края за търговете за големите инфраструктурни проекти, печелени с най-ниската цена. Това каза вчера инж. Светослав Глосов, председател на Камарата на строителите в България (КСБ).

Според него по-удачният начин е инженерингът, който се прилага широко в напредналите страни. Като пример за забавяне на проект заради почти дъмпингови цени той посочи последния лот на "Тракия", където заради стар проект не е било отчетено оводняването на терена, довело до оскъпяването към 45 млн. лв. на изграждането на отсечката от Зимница до Карнобат, което бе платено от хазната.

"Подобно нещо, но със свлачище имаше и на лот 1 на "Струма", припомни той. "Нормално е строителят, като се сблъска с неточен проект, да иска компенсация от възложителя Според инж. Глосов на трите последни лота на "Тракия" офертите за спечелване на търговете са били близо до дъмпинговите цени. "Като че ли гръцките фирми дават най-ниски цени", предположи той. "Може би заради евтините кредити, които ползват като страна от еврозоната, и по тяхна информация, на свободните ресурси, с които разполагат", добави председателят на КСБ.

Някои строители на пътища са ги завършили, без да имат печалба, смята той и по думите при инженеринга подобни проблеми не би трябвало да има, защото строителят сам прави проекта и проучва терена и не може да се оправдава със стари чертежи или недоглеждане на възложителя. В този случай той си носи рисковете.

"От 3-4 години нашата камара се бори търговете да се провеждат основно по икономически най-изгодна цена и е хубаво, че това вече е прието и от управляващите, и от възложителите", припомни инж. Глосов.

Председателят на КСБ подчерта, че проблем за големите инфраструктурни проекти е и липсата на нови кадастрални карти. "Това крие рискове строителят, взел на инженеринг изграждането на път, да попадне в неотчужден имот и това да доведе до забавяне на работата", каза още Глосов.

Според него идеята грижата за четвъртокласните пътища да се поеме от държавата е положителна. Но в крайна сметка няма значение кой е стопанинът, а дали има пари те да се поддържат в добро състояние.

Източник: в. "Монитор"









Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Глупости, и каква ще е разликата сега офертите ще са с по голяма цена но със същото качество. А парите давани под масата ще са още по големи.
0
 
 
Започнете да строите както немците или французите , чак тогава ще се види прозрачността и критериите на търговете.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Специализирани полицейски операции в страната
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
50-ото Народно събрание
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: