
ЗАРЕЖДАНЕ...
Красимира Николова: Тормозът в училище е тема табу, "Хайде" е покана за едно по-толерантно детско общество | ||||||
| ||||||
Световният ден за борба с тормоза в училище, или Денят на розовата фланелка, се провежда всяка последна сряда на февруари. Кампания "Хайде“ е българската инициатива против тормоза в училище. Красимира Николова живее в Норвегия. По време на по-дълъг престой в България миналата година, на 8-годишния й си му прави впечатление грубото отношението между децата в училище и извън него и отхвърлянето на другите. Така тя го подтиква да напише текст на песен за приятелството между децата. "Той написа нещо, което после Вирджиния Събева – Джини промени и направи като мелодия, за да се получи песен. Към песента се включиха Орлин Павлов, Михаела Филева, Ненчо Балабанова, Александър Георгиев“, разказа Николова. Още в края на миналата година те отправят покана към всички училища, детски градини, образователни институции и заведения за деца с физическа или психическа недостатъчност да се включат в организирането на флашмоб, като по този начин покажат, че подкрепят каузата. "По този забавен начин ние приканваме и включваме децата активно да участват в това. Дадохме възможност всеки да направи своя хореография, за да бъде още по-забавно за децата. Вече получихме флашмобове от над 40 институции, както и от 4 български училища от чужбина – от САЩ, Норвегия, Испания и Швейцария. Хората, които се включиха, разбират необходимостта да се говори по тази тема“, каза Красимира Николова. Няколко училища са ангажирани да излъчват на живо собствените си флашмобове по повод тазгодишния Ден на розовата фланелка. Песента се казва "По-добри“, а идеята е за началото на всяка учебна година да бъде създавана нова песен. През март започва детски конкурс за текст и мелодия за следващата песен. "Искаме директно да въвлечем децата в това“, каза Николова. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg