Работата по оздравяването на БДЖ продължава, но процесът е труден. "Няма как за 2 години да се махне с пръчица и да се промени положението в компания с 800 млн. дългове", каза Московски. Той предупреди и че следващият месец вероятно ще бъде труден за "БДЖ Пътнически превози", ако компанията не получи държавната субсидия. Ситуацията обаче ще бъде обсъдена между Ивайло Московски и вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков във вторник. Независимо от резултатите от срещата работниците в БДЖ няма да останат без заплати, категоричен бе Московски. До края на годината няма да бъдат предприемани нови съкращения в БДЖ. "Броят остава същият, какъвто беше договорен със синдикатите. За следващата година нещата още не са ясни и са въпрос на преговори", каза Московски.
До 20 дни или един месец в експлоатация ще влязат новите спални вагони, които БДЖ е купила от Турция, съобщи още транспортният министър. Ако нещата вървят по план и това стане в очаквания срок, Московски ще е един от първите пътници, които ще ги пробват. Той възнамерява да пътува за лятната си почивка до морето именно в някое от новите спални купета. Ако това обаче не се случи, ще ходи на море с кола.
Около 110-120 млн. лв. ще струва изграждането на наземната система за радиоразпръскване във връзка с цифровизацията на ефирните радио и телевизия. Парите ще стигнат за всички етапи, изпълнението на които се очаква да приключи за срок около 5 г. След края на първия етап от проекта хората ще могат да гледат само с антена 12 тв програми, а след приключването и на втория - те ще нараснат до 40, обясни още Московски. Чрез цифровизацията реално ефирните телевизии ще станат конкуренция на кабелните и сателитните оператори, които в момента предоставят услугите си срещу заплащане, докато цифровата телевизия ще бъде безплатна, добави Московски.
Източник: в. "Стандарт"