ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Куюмджиев: Могат да ни осъдят за стотици милиони, историята с "Росенец" е абсурдна | ||||||
| ||||||
"Газпром Германия“ беше собственост директно на "Газпром“, докато "Лукойл Нефтохим Бургас“ АД е собственост на швейцарска компания. Между България и Швейцария има подписан договор за защита на инвестициите и аз само мога да си представя за колко стотици милиони ще ни осъдят", обясни експертът. Той отбеляза, че вносителите на това предложение разпространяват спорни твърдения: "Само с една единствена задача – че точно тази концесия точно на този собственик трябва да бъде отнета. Както казаха те, с целта да не се стимулира правителството на Путин да продължава агресията си в Украйна. Ама всичките тези твърдения са много спорни. Първо, няма никакви доказателства, нито идея - как ще вкараш танкер контрабанда през пристанището? Там има митница, там има граничари, български, не на "Лукойл“. Второ, българската рафинерия е собственост на компания, която се нарича "Лукойл Нефтохим Бургас“ АД. Тази компания е собственост на компанията "Литаско“, която е швейцарска компания. Швейцарската компания "Литаско“ е собственост на нидерландска компания. Да, краният собственик по веригата е "Лукойл Русия“, само че и "Лукойл Русия“ не е държавна компания, руска, тя е частна. Да, руската държава има някакви дялове в нея, но разпределението на дивиденти по цялата верига, ако има такова, до руското правителство достигат някакви минимални пари с оглед на всички останали пари, които се получават например от продажбата на газ на Германия. Но Германия не се отказва да си купува газ от Русия. По думите му въпреки многото политически коментари и казаното от президента, всички казват частично истината за концесията на "Лукойл" на пристанище "Росенец": "Г-н Борисов, като казва, че концесията е дадена от правителството на Иван Костов, е прав, защото първата концесия на "Росенец“ е дадена още 1997 г. наистина от правителството на Иван Костов. Тази концепция обаче, когато изтича 2011 г., г-н Борисов и неговото правителство дават нова концесия. Г-н Радев също е прав, защото 35-годишната концесия на какво основание служебно правителство да я прекрати? Ако беше прекратила примерно концесията на пристанище "Бургас-юг“, ако не се лъжа, щеше ли да бъде така акламирано, както сега го обвиняват? В България има концесия на много пристанища, както и най-големите летища в България също са дадени на концесии. Това не означава, че държавата няма контрол или е загубила собствеността си. Това означава, че чужд или български инвеститор оперира въпросната инфраструктура, като заплаща концесионни такси. Това е съвсем нормална практика навсякъде по света. Пак казвам, освен пристанище "Росенец“, има още няколко пристанища, които са дадени на концесия. Така че прекратяването на концесията не смятам, че е редно", коментира Куюмджиев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 29 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 22.07.2023 г.
0
на 21.07.2023 г.
+1
Aнонимен
на 21.07.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Wizz Air със страхотни новини от летище Варна
14:55 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета