Лидия Йорданова: Все по-високо се цени обективността, изчерпателността и достоверността на информацията на медиите, а не ексклузивността
Има традиционни профили на симпатизантите и потребители на информациите от различните медии. Това каза в предаването "Това е България“ на Радио "Фокус“ Лидия Йорданова, собственик и управител на Екзакта Рисърч груп.
"По-възрастните хора над 50 години употребяват повече от една медия, следят различните медии и проявяват интерес към всички останали продукти на медии. По-младите хора посягат към бързите сигнали, които се намират най-вече в социалните мрежи", посочи Йорданова. По думите и, съобщенията във Вайбър се оказват най-интересни за младите. Интересът към обществените медии е по-голям сред по-възрастните хора. Има известно отдръпване от интернет и от социалните мрежи но най-вече от по-възрастните хора.
Според анализите на агенцията, има една обща линия – хората високо ценят обективността, изчерпателността и достоверността на информацията като качество. Но все по-малка роля играе актуалността. Важно за тях е това дали е достоверна, а не дали е актуална една информация. Ексклузивитета на информацията не е толкова важна. Хората искат сами да могат да преценяват кое е важното и как да го подредят.
Смятам, че има известна умора и от анализа. Хората предпочитат да се информират обстойно и те да заявят своите предпочитания, на база на своя избор, към една обективна информация. Кажи ми, аз ще преценя.
Нараства и нетърпимостта към публичните предизборни дебати в студията по медиите. За последната година двойно са намалели хората, които се влияят от медийните лидерски дебати. Предизборните дебати са най-следени, но те се оказват и най-разочароващи за хората, посочи Йорданова.
Хората нямат нищо против медийните формати да са по-раздвижени и атрактивни. Но не приемат скандалите и компрометиращите информации, добави тя. Интересът е към предизборни кампании и клипове. Може ясно да се каже, че дебатите и скандалите отблъскват хората, а всички други способи на медиите са добре приети и добре дошли. Рекламата на ЦИК също изчерпа вниманието на хората вече. В момента към подобни медийни изяви имат интерес не повече от 45% от хората, смята още Лидия Йорданова.
Около 57-60 % проявяват към събития и инициативи на партии, от политическа реклама се интересуват между 35 -40 %. Към пряко отразяване има по-голям интерес. Хората предпочитат да черпят информация от извора и сами да вземат своите информирани решения.