ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Лидл България" преминава към нова стратегия | ||||||
| ||||||
"Лидл България" получи още през март гаранции за произход за потреблението си на енергия във всички магазини, логистични центрове и собствени административни сгради. Гаранциите са потвърдени от Агенцията за устойчиво енергийно развитие. Решителната крачка е част от амбициозните мерки за постигане на въглеродна неутралност, заложени в климатичната стратегия на компанията. Стратегията за опазване на климата е част от цялостна мащабна стратегия за устойчиво развитие на бизнеса, която Lidl стартира през 2021 г. "Опазването на климата и околната среда е дългогодишен ангажимент за Лидл България, към който се обвързваме още по-амбициозно с въвеждането на цялостна климатична стратегия. През миналата година, въз основа на международната научна методология на инициативата Science Based Targets (SBTi) към която се присъедини групата на Schwarz, си поставихме за ключова цел да намалим въглеродните емисии от оперативните ни дейности в страната с 95% до 2030 година, в сравнение с 2019 г. Преминаването към закупуване на 100% зелена енергия е една от категоричните мерки, които предприемаме днес, за да постигнем целта си, но е само част от цялостната ни стратегия и визия за едно по-добро утре. Наред с всички мерки, които прилагаме в посока енергийна ефективност и съхранение на ресурсите, планираме до март 2023 да изградим фотоволтаични системи на покривите на 14 собствени нови и реновирани магазина, както и на двата ни логистични центъра в Равно поле и Кабиле“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. Амбициозните цели от климатичната стратегия на компанията ще бъдат реализирани чрез работа в три основни насоки - избягване генерирането на емисии на парникови газове, тяхното намаляване там, където не могат да бъдат напълно елиминирани и като последна стъпка – компенсиране (офсет) на произведените емисии чрез подпомагане на глобално значими проекти, насочени към опазване на климата. Като част от предприетите до момента мерки за енергийна ефективност и намаляване на въглеродните емисии на оперативно ниво, Лидл България от години работи с международно признати организации за сертифициране на своите обекти. Всички магазини, складови бази и собствени административни сгради са сертифицирани по международния стандарт ISO 50001, който затвърждава ангажираността към по-рационално използване и разпределение на енергийните ресурси. Само благодарение на подмяната на осветлението във всички магазини с енергоспестяващо LED се икономисват над 3 млн. kWh енергия годишно, което се равнява на около 1547 тона COշ емисии. Друг значим резултат от усилията на компанията е преминаването към по-щадящи хладилни агенти. При подмяната на съоръженията за охлаждане на продукти в магазините само за финансовата 2020 г. са изведени от употреба фреони с еквивалент на 2745 tCO2e емисии, а през финансовата 2021 г. годишния отпечатък е намален с още 1921 tCO2e. Допълнително в посока оптимизиране на енергийната ефективност и съхранение на ресурсите, "Лидл България" е сертифицирана и съгласно системата за зелено строителство EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiency), чрез която компанията постига минимум 20% по-малко енергийно потребление, 20% по-малко използване на вода и 20% по-малко вложена енергия в материали, в своите магазини и складови бази, в сравнение със стандартна сграда от същия тип. Компанията дава възможност и на клиентите си да правят по-устойчив избор като предложи първа сред големите ритейл вериги у нас климатично неутралните хранителни продукти от собствената си марка Vemondo, както и климатично неутрални стоки за бита, направени от 100% рециклирана пластмаса. Заедно с мерките за избягване и намаляване на емисиите при производството и транспорта на тези продукти, Lidl компенсира всички останали емисии на CO2, като подкрепя международно признати и сертифицирани проекти за защита на климата (Златен стандарт). Плановете на ритейлъра са не само да допринася към опазване на климата на оперативно ниво, но и да предприеме действия в посока намаляване на въглеродните емисии във веригата си на доставки. Компанията си постави за цел до 2026 г. да стимулира тези доставчици, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят свои собствени климатични цели в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията. Климатична стратегия на Lidl В следствие на официалното присъединяване на Schwarz Group към инициативата Science Based Targets (SBTi), през 2021 година, Lidl обяви своята глобална стратегия за климата. Тя включва конкретни цели и мерки за всички пазари, с които международната верига магазини ще допринесе към целта на Парижкото споразумение за климата за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C. Компанията има за цел да намали глобалните си въглеродни оперативни емисии с 80% до 2030 г., спрямо 2019 г. чрез избягване, намаляване и като последна мярка компенсиране на генерираните въглеродни емисии. Лидл България също създаде своя климатична стратегия на база на научната методология на SBTi, като си постави амбициозната цел да намали оперативните си въглеродни емисии с 95% до 2030 г., в сравнение с 2019 г. За Science Based Targets Initiative (SBTi) Science Based Targets Initiative (SBTi) подпомага и стимулира амбициозни действия в областта на климата в частния сектор, като дава възможност на компаниите да определят научно обосновани цели за намаляване на емисиите. SBTi е партньорство между CDP, Глобалния договор на ООН, Института за световни ресурси (WRI) и Световния фонд за природата (WWF). Към момента над 2000 международни компании и финансови институции участват в инициативата, като си поставят цели за намаляване на емисиите си в съответствие с последните научни изследвания в областта на климата. Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3500 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Wizz Air със страхотни новини от летище Варна
14:55 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: