© Народно дело | | Ако в последните дни сте чакали влак на гарата във Варна и той не е потеглил навреме, това изобщо не бива да ви учудва. Оказва се, че от началото на годината това е практика в БДЖ. Заради стартиралите структурни реформи локомотивите в депата просто не достигали. На гарата във Варна буквално чакали да пристигне влак, за да му вземат локомотива и да го закачат на друга композиция. Това пък довело до не едно закъснение и изоставане от графиците.
По информация на "Народно дело" след разделянето на БДЖ на товарни и пътнически превози всичко, което се водело на отчет в каргото, било прибрано там. Така пътническите превози вече нямали с какво да кърпят дупките в графиците и не една композиция буквално увиснала. През миналата седмица сериозен проблем е имало в сутришните влакове и не един работник, пътуващ в посока Белослав, е бил на тръни дали няма да закъснее за работа, научи "Народно дело". Хората били принудени да се качват на други, по-неудобни композиции, само и само да стигнат на работните си места.Реформата в железниците е съвпаднала и с решението да се извадят от употреба амортизираните 40-годишни електрически мотриси от серията 32. Оказало се, че те няма с какво да се заменят, което допълнително утежнило ситуацията. Почнахме да се преструктурираме, а се оказа, че нямаме подвижен състав, с който да извършим реформата, коментираха вчера служители на БДЖ, пожелали анонимност.
За срива в графиците допринесла и тежката зима, на която много от остарелите машини не могли да издържат и сега били вкарани в работилниците за ремонт.
От началото на тази седмица БДЖ успявало с мъка да връзва графиците, но хората са притеснени кога ще ги изненадат неприятно със съобщението, че няма локомотив, който да тегли влака, и ще останат закотвени на гарите.
Източник: в. Народно дело |