МОК е подписал договор за спонсорство с бира за летните олимпийски игри
Международният олимпийски комитет обяви, че олимпийските игри ще си партнират с компания за производство на бира. Тази новина коментира спортният редактор Донислав Донев в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“.
Новината е посрещната противоречиво. Въпреки че бирата, която ще се рекламира, е безалкохолна, дори Световната здравна организация се намесва и алармира за това, че влиянието на олимпийските игри върху подрастващите е голямо и чрез подобни реклами те могат да бъдат подтикнати да консумират бира.
Донислав Донев сподели, че е изненадан, че темата е получила толкова широк отзвук, защото не за първи път производител на бира става спонсор. Той даде пример с един от генералните спонсори на "Формула 1“, рекламни лица на който стават самите пилоти. Най-големият спонсор на най-големия клубен футболен форум Шампионска лига също е компания за производство на бира.
"Сделката с МОК е на стойност 1 млрд. 725 млн. долара. Според мен зад това говорене има доза завист, защото тази сделка е изпусната от страна на други големи компании. Спортът все още е на първо място, но парите са на път да го изместят. Тук не става дума толкова за това какъв е поводът да бъдат рекламирани тези продукти, а кой дава повече пари, кой ще предложи по-добрия договор, който да даде повече печалба и за двете страни. Много малко хора вероятно ги интересува здравето на спортистите и на хората, важното е договорът да бъде подписан и да бъде рекламиран продуктът“, коментира Донислав Донев.
Той даде пример с моден гигант, който си позволява далеч повече от въпросната компанията за производство на бира. "Освен че произвежда златни, сребърни и бронзови медали на олимпийските и параолимпийските игри, един от модните й брандове облича френските спортисти на откриването на олимпиадата. Едновременно с това, на всяка ВИП ложа ще се предоставя шампанското и конякът, който въпросната компания произвежда. Някои от същите тези ВИП хора, които ще стоят на ВИП ложите, в момента роптаят, че МОК е подписал договор за спонсорство с бира“, посочи Донислав Донев.
Това не е първият случай, в който е имало проблеми със спонсори и реклами преди, по време и след олимпийските игри, отбеляза той. "Битката за спонсорство на олимпийски игри и световни първенства е огромна. Летните олимпийски игри в Токио 2021 г. бяха гледани от повече от 3 милиарда души по данни на МОК. Може да си представите какво събитие е и какво влияние има върху хората. Нормално е да има страшна битка“, каза спортният редактор.