Министерството на образованието и науката разработи проекти на 21 национални програми, свързани с промяна в методите на обучение и образователната среда, подкрепа на иновациите и взаимодействие с родителите. Предвидените средства в бюджета възлизат на 139 650 000 лв.
"Чрез националните програми се опитваме да направим образователните институции по-отворени, по-взаимодействащи помежду си. Училищата, които са в мрежи и обменят опит, постигат по-добри резултати", заяви министърът на образованието и науката
Красимир Вълчев при представянето на проектите. По думите му с този инструмент училищата се насочват към важните политики на МОН и имат възможност да се развиват с допълнителен ресурс. Четири са изцяло новите програми.
"Имаме намерение да предложим интегрален изпит в седми клас от 2022/2023 учебна година, но е необходима добра комуникация с учителите и родителите", каза министърът на образованието и науката
Красимир Вълчев в отговор на въпрос дали ще има интегрален изпит след седми клас и кога се предвижда да бъде въведен.
Сега учениците в седми клас имат национално външно оценяване по български език и литература и по математика, с оценките от които кандидатстват за прием в гимназиите, но има и мнения, че трябва да има и въпроси от природните и обществените науки.
"Част от аргументите за интегралния изпит са свързани с това, че не можем да пренебрегнем природните и обществените науки, а математиката, българският език и литературата са атестат за придобитите компетентности на учениците", обясни министър Вълчев.
"Не го правим само заради учителите по природни и обществени науки, а го правим, защото всеки ученик трябва да придобие хармоничен микс от знания, умения и компетентности. Всеки изпит и този преход, който се опитваме да направим към компетентностния подход, предполага да има по-малко заучаване, наизустяване, правим и промени в учебните програми по природни науки и по география. Тя е и природна наука, но и обществена наука."