МРРБ: Предвижда се шофьорите еднократно да могат да поправят сгрешена винетка

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
20:04 / 15.02.2022
1178
Приходите от електронни винетки и тол за 2021 г. са над 452,5 млн. лв. В същото време издръжката на Националното тол управление (НТУ) е малко над 84,4 млн. лв. Данните доказват, че НТУ не работи на загуба, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Приходите постъпват в републиканския бюджет и по силата на европейското и българското законодателство се инвестират единствено за поддръжка и изграждане на републиканската пътна мрежа.

Екипът на Министерството подготвя нормативни промени, които да разрешат проблемите с грешки при въвеждане на данни в е-винетките и в тол таксуването.

Предвижда се шофьорите еднократно да могат да поправят сгрешена винетка. Корекцията ще действа от датата на купуването й, тоест назад във времето. В момента корекцията действа занапред. Така, при коригиране на сгрешените данни за автомобила, ще има възможност и за заличаване на всички наложени санкции към момента. Целта е да се постигне справедливост при санкционирането на гражданите, които са купили винетка, но не са въвели правилно данните си. Агенция "Пътна инфраструктура" ще въведе допълнително мерки за улесняване на шофьорите за правилно попълване на данните за автомобила им, включително и чрез информационна кампания.

Други нормативни промени ще адресират проблемите с тол таксите за превозвачите. Идеята е да се разграничават случаите на нарушители и тези, които неволно или неумишлено, не са подали тол данни до АПИ за част от изминатия път. Обмисля се намаляване на административните санкции за тези ползватели на пътя, като се избегне несправедливото им санкциониране с големи по размер глоби. В тези случаи ще се прецизира и стойността на компенсаторната такса.

Освен това МРРБ възложи пълна ревизия на дейността на тол системата от създаването й до 31 декември 2021 г. На базата на заключенията също ще бъдат предложени промени за подобряване на работата й.

Одитът е разделен в две части. Едната е проучване на техническите параметри на системата спрямо договора за изграждането й. Целта е да се установи дали данъкоплатецът е получил в действителност това, за което е платил. Втората част на одита трябва да проучи дейността на НТУ, като анализира сключените договори с доставчици.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Убийство след скандал потресе Югозапада
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Европейската комисия може да спре всички пари по втория транш от ...
Шофьори: Движението на "Петрохан" е блокирано! Внимавайте!
Започна унищожаването на овцете, заразени с шарка
Костадин Костадинов: Имам чувството, че не се намираме в парламен...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).