Маркетинг експерт за Вая: Скандалът е стара рецепта за набиране на бърза популярност, но нито един рекламодател не търси това
Скандалът е стара рецепта за набиране на бърза популярност. Нито един рекламодател и нито един потенциален партньор обаче не търси партньорство със скандал. Това каза маркетинг експертът Владислав Георгиев в предаването "Утрото на фокус“ на Радио "Фокус“.
Повод за коментара му е видео, публикувано в профила на попфолк певица, на което се вижда, че шофира на магистрала с над 300 км/час. Оказа се, че видеото е свалено от друга платформа, а тя е искала да привлече внимание.
По думите на маркетинг експерта социалните платформи са силен трамплин за възмущението на хората.
"Този голям отклик се отчита като позитив, но всъщност не е така. Негативният имидж не носи никакви позитиви. Освен това го намирам за изключително безвкусно, аморално, асоциално поведение, защото България е на едно от челните места по жертви на пътя“, коментира той.
Владислав Георгиев сподели, че в практиката си е имал много случаи, в които се е стигало до разваляне на договор за техни клиенти заради скандално или аморално поведение.
Все по-голямата употреба на онлайн съдържание предполага насочване на рекламата в социалните мрежи.
"Причина е много бързата и лесна достъпност на социалните мрежи от бюджетно естество. Много компании могат и вътрешно да се справят с подобно съдържание“, обясни Георгиев.
Той отбеляза, че според статистиката България се нарежда на шесто място по употреба на ТикТок в света.
"Там е най-младата част от населението. Има адски много вюта, много коментари. ТикТок е и търсачка за младото поколение.“
Инстаграм е създаден като платформа за имиджово съдържание, докато ТикТок – само за видеосъдържание. "Това все още е платформата с най-лесна възможност за редактиране на това видеосъдържание. Инстаграм и Фейсбук усетиха нарастващото потребление на онлайн видеосъдържание и взеха съответните мерки, за да вкарат рийловете, лайфовете и всичко останало, за да отговорят на това търсене“, посочи маркетинг експертът.
По-възрастната аудитория предпочита Фейсбук. "Там се пише, там се чете, там се коментира, но като цяло е със затихваща функция“, допълни Владислав Георгиев.
Потребителите търсят все по-качествено съдържание.
Подкастите се развиват успоредно с аудиоконсумацията на текстово съдържание – слушането на книги.
"Неслучайно подкастите се развиват толкова добре – там няма медийно ограничение за време, има пълна свобода на засяганата тема. Подкастът е удобство, дълбочина и спокойствие, без притискане и конфронтация, която много често се наблюдава в медиите“, обясни медийният експерт.
Медиите също търпя трансформация. ВВС например вече създава промота и отделно съдържание за ТикТок.
"Отново говорим за видео, пак е телевизия, просто си сменя формата. Вече се прави и за малък екран, не само за голям. Медиите трябва да се трансформират и адаптират на база на това къде е потребителят и начина, по който иска да трансформира това съдържание“, заяви Георгиев.