ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Мениджър за предимствата и недостатъците на франчайза като бизнес модел | ||||||
| ||||||
"Франчайзът е бизнес модел, в който една компания стандартизира своя продукт и го дава като готов продукт на местни предприемачи, които да го имплементират на местно локално ниво и съответно да го адаптират към различните пазари, така че това е вид разпространение. Основната разлика между предприемач и франчайзингополучател е в това, че е предприемачът започва от нулата – измисля процесите, бизнес плана, финансови калкулации, начин за навлизане на пазар,а докато при франчайз модела това се получава наготово. Получава се готовият продукт, съответно опита, който е набран дотогава от франчайзингодателя, получават се различните маркетингови стратегии и допълнителни обучения, начин на интеграция в съответния пазар,“ поясни той. Предимствата на този бизнес модел сравнено с предприемачеството, са, че има вече утвърдена марка, т.е. спестяват се някои действия, като маркетинг на пазара, пиар, разпространение на стойностите и ценностите на марката. Дава изключително голяма подкрепа, защото франчайзинговиите мрежи са в повечето случаи световни. "Но въпреки всички предимства, които получава, разработването на един обект си е отговорност на франчайзингополучателя.“ Недостатъците при франчайза са, че той не е подходящ бизнес модел за всеки продукт и не е за всеки тип предприемач. Франчайзингополучателят е ограничен да спазва определените вече правила на наложения продукт, и има по-малко място за импровизация. Закупуването на франчайз модел е по-евтиният вариант от създаването на нещо свое собствено, тъй като предприемачът не можем да предвиди разходите, които биха били необходими, а закупуването на франчайз може по-лесно да бъде калкулирано. По думите му всеки, който иска да разработва този вид бизнес модел, трябва да наблегне върху собствените си лични проучвания, като дефинира своите желания и насоченост. "Да определи има ли браншове във франчайза, които повече му прилягат, дали има съответно пазарна ниша, колко е голяма тази пазарна потребност и дали той може да отговори на тези изисквания. Така че собственото търсене и собственото проучване са изключително важни когато човек взима такова решение.“ Най-големите предизвикателства за него в този модел е количеството работа, която трябва да се инвестира, защото по думите му това, че франчайзинга е готов продукт не означава, че усилието за интеграция му в пазара е по-малко. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: