Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Министерството на туризма проведе поредица от двустранни бизнес срещи в Германия
Автор: Екип Varna24.bg 09:06 / 13.02.2023Коментари (0)1063
©
Успешно и с огромен интерес на пазар Германия премина провеждането на серия от двустранни бизнес срещи между германски и български представители на туристическия сектор с цел укрепване и развитие на връзките между двете страни, както и промотиране на България като туристическа дестинация. Инициативата бе проведена в периода от 6 до 10 февруари от Министерството на туризма, като стартира от Берлин и обиколи общо шест германски града, в т.ч. Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт на Майн, Дуисбург и Дюселдорф, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма

Това е второто подобно т. нар. "роудшоу", след успеха на проведеното в Полша в края на миналата 2022 година.

При откриването участие взе Н. Пр. Елена Шекерлетова, извънреден и пълномощен посланик на Република България във Федерална република Германия, която подчерта значимостта на германския туристически пазар и огромния потенциал в тази област между двете страни. Делегацията, съставена от 15 представители на туристическия сектор – туроператори и хотелиери, се води от туристическото аташе на България в Берлин и представител на Министерството на туризма в Германия Тихомир Патарински. От страна на бизнеса сътрудничеството се осъществи със съдействието на д-р Франк Кванте – председател на УС на Алианс Българско Черноморие и Главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД.

"Това е една новина, която показва ползите от сътрудничеството между Министерството на туризма, НПО сектор и реален бизнес. Нещо, за което не само говорим, а и го вършим". С този коментар министър Илин Димитров изрази удовлетворение от успеха на инициативата и отправи благодарности към всички замесени.

Участващите в тази поредица от срещи български компании проведоха работни разговори с над 300 германски потенциални партньори. Предложенията на българския бизнес, фокусирани предимно върху морските почивки, бяха посрещнати с интерес. Допълнителен акцент в разговорите бяха възможностите за обиколни пътувания, медицински и здравен, пешеходен и други специфични видове туризъм.

Германските туристически агенции и туроператори изразиха надежда и положително очакване относно програмите към България тази година. Беше подчертано, че от съществено значение за реализирането на успешен сезон е разширяването на летателната програма и осигуряването на допълнителни седалки към България.

Към настоящия момент ранните записвания при отделните туроператори бележат ръст до 20% в сравнение с периода година по-рано.

В Берлин и Мюнхен се проведоха и пресконференции с представители на туристическите медии, на които беше представен потенциалът на България като туристическа дестинация. На срещите се дискутираха също и възможностите за целогодишен туризъм у нас, свързаността между двете страни и тенденциите на потенциално развитие.

В отделните локации активно участие взеха също Генералният консул на Република България в Мюнхен Драгомир Димитров и почетният консул в Лайпциг Хайко Шмидт, а в B2B срещите – и ръководителите на търговските ни мисии по места Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев.

Германия е един от основните и приоритетни туристически пазари за България, като броят на посещенията и пренощувалите лица отбелязват ръстове през последните две години, но са все още под нивата на предкризисната 2019 г. За 2022 г. близо 15% от всички реализирани нощувки в страната се падат на гостите от Германия, а дестинациите, в които отсядат най-често, са в общините Варна, Несебър, София, Балчик, Поморие и Созопол. Германците са сред туристите с най-дълъг среден престой в страната – 4,5 до 4,7 дни, което се дължи на организирания характер на техните пътувания с цел морска почивка, туристически обиколки, здравен, СПА и уелнес туризъм, както и склонността им да пристигат за ранни и късни посещения по крайбрежието ни, с което успешно уплътняват крилата на сезона.

Всички участници в бизнес срещите споделиха мнението, че подобни инициативи са изключително полезни и подпомагат реализирането на потенциала в областта на туризма между двете страни.

Предстои трето "роуд шоу" с поредица от професионално ориентирани срещи на бизнес делегация в Израел.

"Ще заложим в графика за следващата година такива представяния в 5 държави. Идеята е туристическите ни аташета да организират по целеви пазари зад граница подобен тип събития ежегодно", заяви министър Илин Димитров








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Риск от чума по дребните преживни животни
Реформи в БДЖ
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: