Министър Аврамова: Цената на километър магистрала в България е най-ниска в Европа

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
11:00 / 05.02.2021
1760
Преди дни затвориха част от магистрала "Тракия" за ремонт. Движението между 168 и 184 км вече се пренасочва по обходни маршрути. Става дума за известния участък с редица проблеми и неравности, заради които скоростта беше ограничена до 90 километра в час. Цената на ремонтните дейности обаче, предизвика дискусия.

"Мнението ми като инженер е, че цената на една магистрала не може да бъде приета в общия случай като цена на километър в различните ситуации. Тя зависи от терена, от геоложките проучвания, от това дали я правим в планината или в полето, както и от това каква е цената на материалите и на труда". Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в студиото на "Здравей, България".

"В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър. В отговор на депутатски въпрос, миналата година, обявих прогнозна стойност, подадена ми от АПИ и тя беше 90 млн. за едното платно на участъка на "Тракия". В момента ремонтираме 16,5 км в двете посоки", каза още тя. И допълни: "Общият участък, предвиден за ремонт, е 52 км. 12 от тях вече са били ремонтирани, като предстои ремонт на останалите 40. Първата част от тях са тези 16 км".

По думите й 12-те км, на които вече е бил направен ремонт, е включвал и други операции. "Там нямаше необходимост от навлизане в пътната основа. Друг обаче е случаят с тези 40 км, на които сега стартирахме ремонтни дейности. Освен видимата част, ще има и ремонт на пътната конструкция. Тя ще бъде основно реконструирана", коментира регионалният министър.

Според нея не е коректно и да се сравняват цени на различни магистрали. "През 2007 г. например, когато тази отсечка е пусната в движение, средната работна заплата е била различна. Материалите също имат различна цена. В момента се правят некоректни сметки с 12 години разлика", посочи Аврамова.

"Не мога да прогнозирам колко ще струва целият ремонт на отсечката на "Тракия". Това, което е изчислено към момента за тези 52 км, е 70 млн. и включва двете платна, заедно с пътните знаци. Цената на километър магистрала в България е най-ниска в Европа. България не е от държавите, които строят скъпо магистрали. ", каза още тя.

Аврамова бе категорична, че изграждането на инфраструктура е една от успешните политики на правителството на премиера Бойко Борисов.

"Не съм смятала колко километра съм навъртяла с джипката. Усилията, които сме полагали през последните години са успешни и това е видимо за хората. Toй не е кабинетен министър. Иска да види всичко с очите си на място. А и това е едно уважение към всички, които работят на терен", посочи тя.

Виж коментарите (1)

Още по темата (218):
19.09.2024 Специален анализ казва има ли нужда от трета лента на АМ "Тракия" между Пловдив и София
19.09.2023 Министър Цеков в Пловдив: Магистрала "Хемус" се строи от 50 години, трябва още една лента на АМ "Тракия"
05.07.2023 90 км/ч не е подходяща скорост за магистрала, след изпреварване се прибирайте в дясна лента
28.06.2023 Ситуация с шофьорка и детето й на АМ "Тракия", добре че там са били двама полицаи!
28.04.2023 Продължават ремонтните дейности на АМ "Тракия"
22.11.2022 Шофирайте с повишено внимание по АМ "Тракия"
Още новини от Национални новини:
Радостин Василев е огорчен от БСП: Защо не подкрепихте Силви Кири...
Бойко Борисов отказа да е премиер
Ще осъмнем ли в първия ден на новата година с по-скъпи цигари и а...
Мениджър от най-голямата търговска верига на едро: Ако не са пром...
Експерт за цената на храните: Много се спекулира и излишно се гов...
Борислав Сарафов: Да бъда и.ф. главен прокурор в мътно политическ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).