ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Министър Цоков: Дуалното обучение е един от най-добрите модели на образование | ||||||
| ||||||
В срещата участваха над 200 души - родители и ученици от София-град и София-област, на които предстои избор на средно образование, както и представители на бизнеса. За разширяване на обхвата на дуалното обучение са инвестирани близо 20 милиона лева чрез Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж“. "Дуалното обучение позволява на учениците, още в процеса на обучение, да изграждат своите ключови и професионални умения и компетентности в реална работна среда“, отбеляза министър Галин Цоков. По думите му това им позволява да станат по-добри професионалисти, но и да бъдат харесани от самите работодатели и да могат да започнат веднага работа след приключване на своето обучение. В рамките на такъв тип образование много рядко може да има и безработица, защото учениците още при обучението ще могат да намерят своите реални работни позиции. Министърът акцентира, че в този партньорски модел на обучение училищата могат да подобряват своите учебни програми - в диалог с фирмите, с които работят. "Дуалното обучение е един от най-добрите модели на образование, защото учениците, заедно с часовете в класната стая, имат възможност за продължително обучение в предприятия на конкретни работни места, а с напътствията на наставниците овладяват необходимите на пазара на труда професионални умения“, обясни министър Цоков. В много от общообразователните училища също има професионални паралелки с обучение по информационни технологии, икономика, хотелиерство, творчески професии и други. "Дуалното обучение е много важно за образователната система и защото то дава повече възможности за изграждане на връзката между родителите, училището и работодателите“, каза министър Галин Цоков. Той отбеляза, че е приета стратегическа визия за развитие на дуалното образование и обучение в България до 2030 г. от Консултативния съвет по професионално образование, която предвижда гъвкав прием в дуално обучение, облекчения за работодателите, но и трансформирането им в двигател на обучението чрез работа. В срещата, чиято цел бе да мотивира избор на дуално обучение, участваха и началниците на двете Регионални управления на образованието – София-град и София-област, експерти от МОН, а ученици, учители, наставници и мениджъри на малки фирми и големи успешни вериги споделиха какво са постигнали благодарение на тази форма на ранна професионална подготовка. На изложбени щандове ученици от паралелки с дуално обучение от 11 професионални гимназии показаха готови изделия и работни процеси, които прилагат в обучението чрез работа. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Променят кръстовището до този мол във Варна
16:40 / 20.11.2024
Светна най-голямата коледна къща във Варна
10:27 / 21.11.2024
Община Варна с важно съобщение за такса смет
16:26 / 20.11.2024
Важна дирекция в Община Варна с нов началник
14:09 / 20.11.2024
Главният архитект на Варна съобщи важни данни за строителството в града
08:21 / 21.11.2024
Варненски специалист с важни съвети към семействата с мъжки рожби
16:12 / 21.11.2024
Вижте какво поставиха за нощна Варна
16:27 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: