Министър Димитров с 19 изпълнени от 20-те заложени точки от мандатната си програма

Автор: Алена Соколчева
Коментари (0)
14:28 / 19.01.2023
1108
Служебният министър на туризма д-р Илин Димитров отчете дейността си по време открито заседание на Министерски съвет

По време на мандата на служебния кабинет се справихме с всички остри проблеми по мандатната програма в сектор туризъм, изпълнихме обещаното и набелязаното преди близо 6 месеца. Това е равносметката на министъра на туризма д-р Илин Димитров по време на открито заседание на Министерски съвет, на което служебният кабинет направи публичен отчет на дейността си, предаде репортер на Агенция "Фокус".

Министър Димитров отчете 19 изпълнени от 20-те заложени точки от мандатната си програма. Пред колегите си той подчерта, че се е водил в работата си от експертност, приемственост и прозрачност и благодари за подкрепата и екипната работа, особено при разрешаването на двете основни кризи за туризма - Украйна и преодоляването на последствията от COVID-19. Той подчерта доброто сътрудничество с министър Демерджиев и министър Меджидиев, който още в първите дни на мандата съдейства за осигуряването на допълнителни медицински екипи за туристите по Черноморието.

По думите му единственото, което не се случи, е обединението бранша, но очевидно е необходимо време, за да узрее секторът за тази идея.

На 2 август 2022 г. служебният министър на туризма д-р Илин Димитров, до момента председател на Комисията по туризъм в 47-то Народно събрание, встъпи в длъжност, оглавявайки министерството на туризма в осмия поред служебен кабинет и в 100-то правителство на Република България.

По време на мандата си министър Димитров и неговият екип се водеха от принципи като почтеност и прозрачност, енергични и целенасочени действия, ясно изразена експертност и професионален подход в решаването на проблемите. В работата си служебният министър заложи на приемственост, надграждане и активни действия в подкрепа на сектора, както и системна работа по отстраняване на съществуващите пропуски и забавяния. Екипът предприе и редица законодателни инициативи.

Периодът беше белязан от събитията в Украйна и отшумяващата световна пандемия, подкрепа за хотелиерите и едновременно с това проява на солидарност към бягащите от войната, активна работа по възстановяване на сектор туризъм и укрепване на всичките му сегменти. Бе поставен акцент върху развитието на културния и здравния туризъм, както и върху активен диалог с академичната общност и сътрудничество за преодоляване на проблема с липсата на кадри. Сред приоритетните дейности бяха поставени целева работа по пазари и утвърждаването на бранд България, реална работа по дигитализация на туристическата услуга и превръщането й в част от съвременния модерен свят. Летният сезон надхвърли очакванията като възстановяване и резултати, а една от най-спешните стъпки, предприети от министър Димитров в първите дни от мандата му, бе осигуряването на три допълнителни линейки в Черноморските курорти.

С редица решителни и ефективни стъпки, в рамките на ограничените правомощия на един служебен кабинет, през изминалите близо 6 месеца бяха постигнати видими резултати:

Към днешна дата са решени проблемите със забавените категоризации на туристическите обекти – от над 1200 забавени категоризации в момента чакащите са под 50. Благодарение на екипа на Министерство на туризма за пет месеца успяхме да категоризираме 1316 обекта, което е работа за две години, заяви министър Димитров. С това бе решен един огромен проблем за хотелиерите, тъй като договарянето на следващия туристически сезон беше поставено под сериозен риск.

*След активни действия и срещи от страна на служебния министър, Народното събрание се убеди, че запазването на 9% ДДС в туризма е от жизнено значение за бранша и удължи действието на мярката с година.

*Скоростта за плащане по хуманитарната програма за бежанците от Украйна беше удвоена, бе създаден работещ механизъм за контрол, с който започна и ревизия на старите плащания с цел пълно изчистване на задълженията към хотелиерите.

*Бе подсигурен един успешен зимен сезон с очакван ръст от 10%, а в последвалото необичайно топло начало на зимата единственото условие за това е да завали достатъчно сняг.

*Бяха постигнати видими резултати от работата през летния сезон – имахме един успешен летен сезон с 22% ръст спрямо миналото лято 2021, който надхвърли прогнозите от началото на лятото и който въпреки военните действия и загубите на пазари Украйна, Русия и Беларус почти се доближава като брой туристи към показателите от 2019 г.

*През лято 2022 туристите по българските плажове се радваха на по-чисти и безопасни плажове – бяха извършени 411 проверки на място, като всеки един плаж бе проверен няколко пъти през сезона.

*Същевременно бе осигурена адекватна и бърза медицинска помощ за летуващите, с което се реши един огромен проблем за бранша и туристите по българското Черноморие. Министерство на туризма съвместно с Министерството на здравеопазването командироваха медицински екипи с линейки на местата със сериозен недостиг – к.к. "Златни Пясъци“, Приморско и к.к. "Слънчев Бряг“.

*Подобри се разпознаваемостта на Бранд България на външните пазари и отношението на българския турист към националния ни туристически продукт. Пазари като Румъния и Чехия надхвърлиха ключовата при оценяването на резултатите 2019 г.

*През 2022 г. вътрешният туризъм надхвърли с 20% предпандемичната, считана за върхова до момента, 2019 г. След отпадането на COVID-мерките, може да се каже, че това е резултат от изключително активното популяризиране на вътрешния туризъм и специализираните видове туризъм – културен, свързан с историческото наследство, здравен и СПА, кулинарен и винен туризъм.

*Министерството на туризма стартира активна работа за националната реклама и бяха въведени някои добри практики с водещите национални телевизии и БНР, където ще се рекламират 100-те национални туристически обекта, в емисиите за времето на телевизиите се акцентира върху възможностите за туризъм, по БНР и в други радиостанции започва излъчването на 52 предавания в час пик на тема национален туризъм, активирани са отношенията с редица местни медии.

*В стремежа си за пълна прозрачност в работата, информираност на публиката, пределна полезност и по-добра комуникация с бранша, Министерството на туризма възобнови издаването на Информационния си бюлетин и го превърна в електронно списание – с актуална информация, богато илюстрирано, със съвременна визия, полезни данни и статистика, инфографики, международни новини, информация за предстоящи събития и изложения и не на последно място – давайки трибуна на специален гост, представител от сектора, в рубриката си "Мнението на специалиста“. До момента са подготвени 12 броя, които се разпространяват до представителите на бранша и до СТИВ зад граница, а от първите дни на 2023 година на официалния сайт може да бъде открит и новият бюлетин "Култура на фокус“, събрал едни от най-значимите събития, предлагани от деветте ОУТР.

*Министерство на туризма въведе нови правила в търсене на прозрачност, като търговските търгове за българските плажове ще бъдат наблюдавани от КПКОНПИ, МВР и ДАНС. "Връщаме стандарта на работа", подчерта в заключение министър Илин Димитров.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Доц. Наталия Киселова: Искам да се извиня на всички български гра...
Борисов от Търговище: Нашата идеологическа битка не е с ПП-ДБ, а ...
353 снегорина обработват пътните настилки в цялата страна: Шофира...
Почистването на сняг от тротоара пред блока или магазина е наше з...
Цените на шарана по морето стигнаха 9 лева за килограм. Купете си...
Убийство заради жена: Дудо хванал вилица и започнал да я забива в...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).