Министърът подчерта, че приключването на ремонтните дейности е изключително важно, тъй като в последните месеци се създаваха проблеми с трафика всеки петък и неделя на седмицата. Павлова напомни, че виадукт "Елешница", е най-голямото съоръжение извън тунелите, които се ремонтират през този сезон. Тази година с осигурените от правителството 11,5 млн. лв. се ремонтира платното за Варна на виадукт "Елешница". Съоръжението, с дължина 646 метра, вече е с нова асфалтова настилка и хидроизолация, подменени дилатационни фуги, тротоарни конзоли, санирани стълбове. Изградена е колекторна отводнителна система, а за по-висока безопасност на шофьорите са поставени нови мантинели и пътна маркировка. Монтирани са двойни мантинели за по-добра пътна безопасност и предотвратяване обръщане или изпадане от виадукти. Новост има и при тротоарните конзоли, които вече не са метални и нямат опасност от корозия и падане.
5,3 млн. лв. от бюджета на АПИ са вложени в ремонта на виадуктите при 41-ви километър на автомагистралата. "Над 15 млн. лв. е инвестицията, осигурена приоритетно от правителството. Министър Павлова подчерта, че средствата са вложени в качествен ремонт и нови съоръжения за пътна безопасност при най-новите и най-високи норми. "Това съоръжение не е ремонтирано 37 години, наред с всички останали, които са в лошо състояние. Както бяхме поели ангажимент за поредна година осигурихме 150 млн. лв. инвестиции за ремонт на съоръжения, мостове и тунели", отбеляза министър Павлова. Тя допълни, че ремонтите, които са извършени на магистралата през тази и миналата година, са по най-новите съвременни технологии и с всички мерки за пътна безопасност, съгласно новата наредба.
Министър Павлова напомни, че остават ограниченията за движение, подари ремонтите на тунелите на "Витиня" и "Ечемишка", които ще продължат до пролетта на следващата година. Не може да се поеме ангажимент за краен срок на ремонтите, тъй като всичко зависи от това дали ще може да се работи през зимния сезон. "При зимни условия и температура под 5 градуса няма да може да се извършват голяма част от работите, затова не може да се ангажираме с крайна дата", посочи Павлова. Тя напомни, че заради ремонтите на тунелите е приета специална схема за придвижване. При тежки зимни условия ще се допуска преминаване на леките коли, но за тежкотоварния трафик ще има сериозни ограничения, с цел безопасното придвижване по магистралата и недопускане блокиране на движението. Тежкотоварният трафик няма да преминава през магистралата, а ще трябва да ползва обходните маршрути, които са предвидени, като например пътят през Искърското дефиле. При обилен снеговалеж, когато се налага, за определен брой часове ще се спира изцяло движението по магистралата за почистване в участъка, при "Витиня" и "Ечемишка". Като обходни маршрути леките автомобилите могат да ползват стария път през прохода "Витиня", който е ремонтиран и подготвен за зимата. "Имаме подготвени маршрути, за да не стават тапи. Освен Е-79 може да бъде използван и второкласният път II-16 през Искърския пролом. Леките и лекотоварните превозни средства, които ползват направлението Враца - Монтана - Мездра, за да избегнат този участък на АМ "Хемус", могат да ползват и пътят през прохода "Петрохан", подчерта инж. Лазаров.
Регионалният министър информира, че паралелно със строителството на АМ "Хемус", безспорен приоритет на правителството е и ремонтът на основните пътни направления в Северна България.
Благодарение на увеличените приходи от винетки с около 100 млн. лв., толкова средства са вложени и до момента в по-малките пътища в Северна, Северозападна и Североизточна България, където са в най-лошо състояние. Министърът отбеляза, че през следващата година ще се обновят над 250 км пътища със средства от Оперативна програма "Региони в растеж". До края на годината се очаква да бъдат избрани изпълнители за ремонтите на пътните отсечки, главно в Северна България. Сред проектите е и изграждането на четирилентовото шосе между Пловдив и Асеновград за 27 млн. лв. Включен е и ремонтът на пътя до ТЕЦ "Марица Изток" в Старозагорско, пътят в Искърското дефиле, участъци в Плевен, Ловеч, Добрич и Силистра. Министърът информира още, че до дни приключва изпълнението на първия проект по ОПРР - рехабилитацията на пътя до Рилския манастир.
"През 2017 г. очакваме сериозни ремонти със средства и от държавния бюджет. Продължаваме да ремонтираме по този мащабен начин, по който ги започнахме от началото на нашия мандат втора година вече. Продължаваме и със строителството на "Хемус" като топ приоритет и АМ "Струма", за която следващата година е критична. 2017 година за пътния сектор е ключова и пикова, важна за инвестициите и развитието на пътищата у нас", категорична е Павлова.
Министър Лиляна Павлова поясни, че освен строителството на нови пътища и магистрали, приоритет за правителството е и пътната безопасност, обновяването на тунели и виадукти. Наред с европейските фондове, пътища и магистрали, някакси в годините не се инвестираше достатъчно, както чуваме поне 30 години в тези пътища, така че това е в нашия фокус, искаме да затворим ерата на кръпките, тъй като те са нещо, с което трябва да приключим, те са неефективни, това са едни пари на вятъра, така че поетапно това са инвестициите, които очакваме, с приходите които получаваме сега от винетките, а от 2017 г. и от тол- системата, да инвестираме в новия подход, ремонт, преасфалтирне, цялостно, без кърпежи, използвайки всички нови технологии за безопасност", отбеляза Павлова.