Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Министър Павлова: Стремим се да направим обходи в населените места с тежък транзитен трафик
Автор: Екип Varna24.bg 17:20 / 13.09.2016Коментари (2)1715
©
Дългосрочната ни визия е във всички големи градове, както и в по-малките населени места, през които преминава тежък транзитен трафик, да бъдат направени обходи. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в сутрешния блок на БНТ. Необходимо е да бъдат направени обходни пътища на Димово, Русе, Лом, Пловдив, Пазарджик. Министър Павлова подчерта важността на изграждането на обходен път на Ахелой, където трафикът е най-тежък, предвид засиления туристически поток. В ход е тръжната процедура, като при липса на обжалвания по избор на изпълнители и отчуждаването на терени до 2 години трябва да има завършен обход, поясни регионалният министър.

Новата концепция за преминаване по околовръстния път на София е свързана с по-бързо преминаване на трафика, с което се съкращава пътя от връзката между АМ "Хемус" по съкратено ново трасе на Северната скоростна тангента и връзката с околовръстното, където движението по Западната дъга е с четирилентов път с безконфликтно преминаване, кръстовище на три нива при ж.к. "Люлин" и връзката с Калотина и директно включване към АМ "Люлин" и "Срума" . По този начин се скъращава времето за преминаване на трафика до Благоевград и Кулата. 


Най-големият пътен възел осигурява връзка на Околовръстното шосе със ССТ, пътя в посока от Петрохан към Видин, трасето към АМ "Хемус", с автомагистралите "Тракия", "Люлин" и "Струма". По този начин има безконфликтно обвързване на магистралите с околовръстния път, като проектът за втория участък от Западната дъга беше изпълнен предсрочно за девет месеца.

Министър Павлова припомни, че преди няколко седмици е започнал ремонта на околовръстния път на столицата в района на Казичене. До края на годината мостът трябва да бъде преустроен, като движението ще бъде двупосочно в две платна, като по този начин се осъществява връзката на магистралите "Тракия" и "Хемус" и ССТ, както и връзката с Калотина, АМ "Люлин" и АМ "Струма".

Предизвикателство за транзитния трафик е направлението от Младост, където свършва Южната дъга, реализирана по Оперативна програма "Регионално развитие" 2017 - 2013, връзката с Горубляне, Герман и с АМ "Тракия". Идейният проект е почти готов, остава да бъде прецизиран. Поетапно ще се започне изпълнението на дейности по кръстовища на три нива - в районите на Горубляне, Герман и връзката с магистралата. Тежък участък и като проектно решение е връзката от Бояна до АМ "Люлин", обърна внимание тя.

Продължават усилията за довършването на АМ "Хемус", като тръжните процедури за участъците от Ябланица до Боаза и Белокопитово - Търговище са в ход. За изграждането на трасето от Ябланица до Боаза вече са получени оферти, като следващите седмици трябва да бъде избран изпълнител. Срокът за подаване на оферти за участъка от Търговище до Белокопитово е месец октомври, като до края на годината на принципа на инженеринг се очаква да бъде избран изпълнител.

По отношение на сделката с терена на "Царските конюшни" регионалният министър още веднъж наблегна на факта, че тя касае прекратяване на съсобственост и Законът за държавната собственост позволява областният управител в този случай да вземе самостоятелно решение и да реализира сделка. Притеснения са налични по процедурата и по ценообразуването, като по отношение на земята трябва да се има предвид, че в нея има сгради, които са държавна собственост, а в този случай областният управител е необходимо да съгласува сделката със собствениците на сградите върху земята, която се продава. Негативно е становището на единия от собствениците в лицето на Министерството на земеделието и храните, въпреки което сделката е реализирана, информира тя. Министър Павлова съобщи, че е възложила сезиране на съда, за да бъде развалена сделката или да бъде обявена за нищожна, защото освен процедурните елементи е необходимо да се провери и ценообразуването. Според закона е необходимо наличие на оценка по пазарни цени от лицензиран оценител, допълни още Павлова.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството напомни, че е започнало изграждане на АМ "Струма" от Кресна до Сандански с краен срок по договор 2019 г., като трябва да бъде направена и връзка със съществуващата магистрала при Сандански до границата. Очаква се до няколко седмици, при липса на проблеми с отчуждаването на земите, да започне и изграждането на участъка - продължението от Благоевград до Крупник. До октомври ще има избран изпълнител на малкия тунел на Железница, информира тя.

В участъка от Симитли до Кресна, в посока от Благоевград до Кулата съществуващият път трябва да остане какъвто е в момента, като ще се направи рехабилитация и допълваща инфраструктура, където е възможно ще има изправяне на завои, предвижда се допълнителна аварийна лента за по-безконфликтно преминаване, заяви Павлова и обърна внимание, че е необходимо да бъдат избрани изпълнители и да се сключи договор за участъка през Кресненското дефиле до 2020 година, за да не бъде изгубен финансовият ресурс.

Има сериозни интереси да бъде блокирана процедурата по въвеждането на тол системата в страната, подчерта Павлова, посочвайки че те са от страна на големи компании с разработени системи, които искат да ги наложат. Целта е тол системата да бъде разработена за България и да бъде собственост на държавата в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура". Тя ще бъде обвързана с тези на гранична полиция, НАП и митниците. Според изчисленията въвеждането й може да доведе до приходи от 1 млрд. лв.

По националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни в страна се работи над 2000 сгради, 850 са в процедура за строителство, а 2500 чакат да се включат в програмата, информира още регионалният министър.

 









Зареждане! Моля, изчакайте ...
+2
 
 
Тази к**ва (тъй де крава искам да кажа) отдавна трябваше да се сети, че не само София съществува в тази държава. Пловдив има крещяща нужда от разширение и удължение на сегашният околовръстен път. Ама нали си имат дежурно оправдание, че няма пари.
+3
 
 
Е та то на Пловдивското околовръстно му остана само един участък от Асеновградско шосе до Ягодовско шосе - като разстояние сигурно е по-малко от 5 км. Макар че никак няма да е лошо цялото околовръстно да се удвои.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Формула 3 сезон 2024
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: