ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Министър Стоянова: До 2030 година ще бъде завършен тунелът от българската страна по Коридор 8 | ||||||
| ||||||
Пред Милена Милотинова тя подчерта, че това е казвано многократно на властите в Скопие, включително и на срещата на 16 октомври в Брюксел, на която присъстваха експерти на ЕК и представители на София и Скопие на зам.-министерско ниво, както и на финансовите институции ЕИБ и ЕВБР. На тази среща България и Република Северна Македония препотвърдиха ангажимента си към строителството на Коридор №8, съобщи ЕК, изразявайки задоволството си. По-малко от ден след това вицепремиерът и транспортен министър в Скопие Александър Николоски заяви, че проектът за Коридор №8 ще трябва да бъде променен, тъй като няма съгласие от македонска страна за съществуващите проект и цена. Премиерът Християн Мицкоски добави, че Скопие няма да строи третия участък на жп линията от Коридор №8, докато София не завърши своята половина от тунела. "По отношение на свързването на двете граници България към момента е изградила цялата жп инфраструктура, като остава неизграден един участък от около 2,5 км. За него страната ни има осигурено финансиране. До края на 2024 г. ще бъде готов техническият проект, като страната ни ще има готовност да изгради отсечката от Гюешево до границата с РСМ най-късно до 2030 година. За съжаление, ние не виждаме уверения и ясни срокове кога колегите от страна на РСМ ще изградят своята част в участъка от Крива Паланка до границата с България", каза още министър Стоянова пред Bulgaria ON AIR. Българската страна е изградила част от трансграничния тунел "Деве баир" в далечната 1948 година, припомни министърът. И допълни: "Така че техните упреци, че България не е изградила нищо, че България няма готовност и затова те няма да дават парите на данъкоплатците, които да отиват нахалост, категорично не отговарят на истината." Тя сподели, че е изненадана защо в РСМ се говори за корупционни проекти. "Някой смята ли, че финансови институции с такъв авторитет (ЕИБ и ЕВБР) биха инвестирали корупционни проекти?", посочи гостът и добави, че няма обяснение на това. "Това, което аз не разбирам, е защо колегите от РСМ лишават бизнеса си, своите съграждани от това да имат достъп до повече пазари, до повече конкуренция, до по-бързо придвижване", каза Красимира Стоянова. На финала тя потвърди, че Коридор №8 е приоритет за България, за ЕК, за НАТО и изрази надежда проектът да бъде приоритет и за Северна Македония. |
Още по темата: | общо новини по темата: 139 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/24 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: