Благодарение на дистанционното обучение се е получило по-добро спазване на мерките за карантина. Изводът е на министъра на образованието
Красимир Вълчев, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
"Обучението в електронна среда няма единна организация, такава, каквато има при присъствената форма с класно-урочната система. Сега се прави оценка как се случва това дистанционно обучение в условията на по-малко строги правила. Факт е, че е трудно, но се прави всички необходимо от всички да се подобри организацията" - коментира той.
Ето какво каза още министър Вълчев:
"Отказвайки се от единната организация, няма да имаме единно отучване след възстановяването на присъственото обучение. Т.е. това, което ще трябва да се случи на края на учебната година, е това, което не се е случило по време на дистанционната форма на обучение. Всяка година между 30 000 и 50 000 ученици се включват в програми за преодоляване на образователни трудности. Казано по друг начин, който не е учил през учебната година, отучва през месец юни, а по-горните класове - и през юли. Това не е нещо ново през тази година, а е практика в системата от 2017 г., още повече в начален етап, когато знаете че нямаме повтаряне на класа.
Факт е, че ние имаме проблем и без да сме в електронна среда, без дистанционна форма на обучение, с една част от учениците, най-вече с отношението на родителите им към тяхното образование. За част от тези ученици присъствието средно е под 60% и не позволява ефективното усвояване на заложените резултати в учебните програми. В момента около 11% от тези ученици не са включени в дистанционна форма на обучение, а от останалите 89% са включени частично в дистанционно обучение чрез електронни платформи. С тези 11% работят медиатори, учители, дори помощен персонал. Имаме информация, че 2/3 от тези 11 процента използват различни интернет приложения плюс предоставянето на материали.
Поръчани са предпазни облекла на медиаторите, очаква се в началото на следващата седмица да бъдат доставени.
Най-голямата трудност е да се справим с обучението на децата в концентрираните ромски общности и обособените квартали.
Въпреки това, като цяло системата положи много усилия, справи се в този кратък период с електронното обучение. Наблюденията са, че децата учат повече. Сигналите, които се получават, са най-вече за претоварване - и на учениците, и на учителите.
Психолозите и педагогическите съветници също се включиха. Създаваме национален виртуален център от психолози, които да работят с децата, тъй като предполагам, че ще имат по-голяма психологическа подкрепа всички през следващите седмици".