Министърът посочи, че МОН е изготвило списък със защитени училища и детски градини, за да бъдат запазени образователните институции в по-малките населени места. "Въвеждаме финансови механизми, които да компенсират отдалечеността и да може по-лесно да се привличат учители в тях. Ще обмислим възможност да се позволи формирането на маломерни професионални паралелки в тези населени места, за да се насочи интересът на учениците към професионалното образование", каза Красимир Вълчев.
Той добави, че издигането на доверието към професионалното образование е една от големите задачи пред екипа на МОН. "Въведохме и документирахме модела на дуално образование. Започнахме с 50 училища и се надяваме да разширим обхвата. Пуснахме списък с 55 специалности, за които очакваме най-голям недостиг на кадри за пазара на труда в следващите 10 години. Още от есента те ще получат допълнително финансиране за мотивиране на учениците и ръководствата да предлагат прием и през следващите години, подчерта министърът.
По време на срещите в Любимец и Ивайловград министър Красимир Вълчев подчерта, че през следващите месеци предстои много работа по задържането на приобщените с Междуинституционалния механизъм за обхват на ученици. По думите му работата по обход на адресите на необхванатите ученици ще продължи. По време на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз ще бъде отворена дискусия за изграждане на система за обмен на информация за движението на децата в рамките на ЕС. Интерес към идеята са проявили държави като Испания и Норвегия.