"Засега се опитваме и така сме подали оперативна програма "Транспорт" за следващия програмен период - с една по-малка част от "Хемус" в нея, защото магистралата до една отсечка е в основен транспортен коридор, а оттам нататък не е и трябва да се приложи миксирано финансиране. В отсечката до Велико Търново имаме право да финансираме с евросредства, но ОП "Транспорт" е с ограничен бюджет. Може би ще можем да финансираме до разклона Плевен-Ловеч, оттам нататък ще работим с банките. Магистрала "Хемус" ще се прави", увери Московски при визитата си в Русе, предаде Дарик.
От думите му стана ясно, че субсидията за БДЖ ще бъде намалена с 40 млн.лв. Тези пари ще отидат за целеви капиталов трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. За да не се стига до съкращения и спиране на влакове, ще се търсят вътрешни компенсаторни механизми.
"Ако някъде е възможно, ще се разредят графиците на влаковете. Идеята, която имахме, беше да се създаде една транспортна компания към БДЖ за автобуси и бусчета, която в най-губещите и нерентабилни направления за БДЖ да покрива този транспорт. Но не можем физически да го реализираме толкова бързо и ще работим по него следващата година", каза още Московски.
Министерството на транспорта работи и върху идеята за спиране на движението на тировете през почивните дни.