© | | Над 4000 души се включиха в четвъртото издание на социално-отговорната кампания "Алкохолът е лош шофьор". Инициативата стартира през м. септември и за пръв път тази година се проведе в пет от най-големите градове на страната - София, Варна, Бургас, Стара Загора и Хасково. Основната цел на "Алкохолът е лош шофьор" е да работи за повишаване на информираността на обществото за рисковете от шофиране след употреба на алкохол, да насърчава отговорната консумация на алкохол и разумното и отговорно поведение сред водачите на пътя. В подкрепа на това, организаторите обединиха различни активности и разнообразни информационни канали, чрез които да гарантират достигането на посланията на кампанията до възможно най-голям брой участници. "Алкохолът е лош шофьор" организира тестове с "алкохолни" очила, игра на тема безопасност на движение по пътищата на страницата на кампанията във Facebook, както и разработи и предостави информационни материали с данни за това как различните промили алкохол повлияват поведението на водачите на пътя.
Изключителен интерес сред участниците в кампанията във всички градове предизвикаха тестовете с "алкохолни" очила, които възпроизвеждат наличието на 1.1 промила алкохол в кръвта. Чрез тях всеки един участник усети на практика, но в безопасни за себе си условия, как алкохолът би променил поведението им като водачи - замъглява виждането, забавя реакциите, намалява възможността за реална преценка на ситуацията. След тестването на очилата всички бяха категорични, че алкохолът влияе и променя драстично възприятията и поведението на водача, както и, че не биха си позволили да седнат зад волана в подобно състояние. Заради практическата полза от тестовете участници определиха кампанията като изключително полезна. В тестовете с алкохолни очила тази година се включиха над 4000 души, като броят им е с 1000 по-голям в сравнение с участниците през изминалата година.
Успоредно с тестовете с "алкохолните" очила екипите на "Алкохолът е лош шофьор" призоваваха участниците, излезли с автомобил, да изберат един от тях, който да бъде "шофьор" на компанията и да не употребява алкохол. В подкрепа на целите на кампанията бяха разработени и информационни материали с данни за това как различните промили алкохол в кръвта влияят върху поведението и уменията на водача. Те бяха предоставяни на жителите на всеки град, в който тази година се проведе "Алкохолът е лош шофьор". |