Над 4.2 милиона лева струва само идейният проект за скоростен път Монтана - София

Автор: Петър Дучев
Коментари (0)
15:06
362
Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев подписа договора за изработване на идеен проект за скоростен път Монтана – София с тунел под Петрохан. Определеният изпълнител, след проведена открита процедура по Закона за обществени поръчки, е "Трансконсулт-22“ ЕООД. Стойността на договора е 3 533 333,33 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 365 календарни дни.

Избраният изпълнител ще трябва да изготви разширения идеен проект на трасе, което да свърже обхода на гр. Монтана и Софийския околовръстен път. Приблизителната дължина на участъка ще е 82 км, а проектната скорост – 120 км/ч. Новото трасе ще трябва да бъде съобразено с проекта за изграждане на скоростен път Монтана - Враца и автомагистрала "Европа“. Необходимо е при разработването на идейния проект да се избягва преминаването през защитени зони и територии и да се спазват всички изисквания в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС.

Скоростният път Монтана – София, с тунел под прохода "Петрохан“, е ключов за националната и европейската транспортна мрежа. Направлението на път II-81 София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход "Петрохан“. През зимата, поради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия, се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътни артерии.

През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено. В края на 80-те години на 20-и век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на път II-81 София – Монтана. През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението Монтана – София с тунел под прохода "Петрохан“. Подготвени са три вариантни решения за подобряване на трасето на път II-81 с изграждане на тунел. Поради наличието на защитени зони и местности и засягането им от вариантните трасета процедурите по ОВОС са прекратени с цел търсене на по-добро проектно решение.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Костадин Филипов: Мицкоски играе ролята на аватар на Александър В...
10 години затвор за мъжа, който уби сестра си в Омуртаг
Икономист: Минималната работна заплата стана процент от средната ...
Много тревожна тенденция се очертава сред учениците в България! Д...
Вицепрезидентът за купуването на гласове: Това вече е епидемия, а...
БДЖ дава възможност на пътници да променят разписанието на влаков...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).