Най-бавният влак в света бил у нас: 34 км за 100 минути!

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (4)
13:55 / 20.02.2020
3405
Пътуването с влак в България съвсем не прилича на разходка в парка, твърди публикация на Евронюз за европейския железопътен транспорт, озаглавена "Къде в Европа пътуването с железниците е кошмар?“.

От високоскоростните железници на Франция до допотопнитe влакове с дървени пейки от съветско време на Молдова, железопътната мрежа в Европа е демонстрация на различни стандарти, твърди публикацията на Евронюз, цитирана от БГНЕС.

Ситуацията е особено лоша на Балканите, цитира агенцията доклад на Световния икономически форум (СИФ), класиращ услугите по честота, точност, бързина и цена.

Сред страните-членки на ЕС, България, Румъния, Словения и Гърция са с най-лошите железопътни услуги, според Европейската комисия, докато най-добрите услуги са в Холандия, Финландия, Германия и Испания.

"В България например има влак само три пъти седмично между градовете Кюстендил и Гюешево. Това е антипод на "влака-стрела" и най-бавната композиция в света. Разстоянието между двата града по ж.п.линия е 34 км. Пътуването е 1 час и 40 минути. Лошото състояние на инфраструктурата позволява на влаковете да пътуват с максимална скорост от само 25 км/ч, намалявайки до 15 км/ч в определени участъци“, съобщава публикацията.

"В Албания пък нито един пътнически влак не се движи между ноември 2019 г. и началото на февруари поради липса на средства за закупуване на локомотивно гориво. Държавната железопътна компания – HSH – дори не е уведомила официално за спирането на обслужването на пътници“, сочи докладът.

Докладът на СИФ дава на Албания 1,2 точки от седем, непосредствено зад Сърбия, а Босна и Херцеговина и Северна Македония имат по 2.

Броят на инцидентите и съобщенията за наранявания също е най-голям на изток. Всички държави от Централна и Източна държава имат по-високи проценти от средните за ЕС, сочи последният доклад на Агенцията за железопътния транспорт на Европейския съюз.

"В страни като България или Румъния влакове втора или трета ръка, които са изхвърлени в началото на 2000-та от френската, английската, немската или датската железопътна линия, са част от ежедневния транспорт“, посочва текста.

Услугите за междуградски пътувания не се справят много по-добре. През последното десетилетие влаковете, които свързваха Сараево с Белград, Загреб или Будапеща, бяха отменени, посочва информацията.

Но промяната идва, твърди Евронюз. Вече се работи за модернизиране на инфраструктурата благодарение на средствата на ЕС. Целта е тези мрежи да се приведат в съответствие с европейските стандарти, така че влаковете да могат да вдигат до 160 км/ч в някои части.

Тези модернизации обаче са от полза най-вече за основните пътни артерии в ЕС, целящи да укрепят трансевропейската транспортна мрежа и да компенсират пропуските в безопасността и скоростта в останалата част от блока.

"Пътниците, които живеят далеч от тези основни маршрути обаче“, завършва публикацията не дотам обнадеждаващо, "вероятно ще продължат да пътуват във влакове с отворени врати или такива от следвоенния период“.

Виж коментарите (4)

Още по темата (320):
23.10.2024 Графикът за движение на влаковете за 2025 г. бе обсъден на среща с областните и общинските власти
22.10.2024 Влак, превозвал ръководството на БДЖ, аварира на гара Роман
14.10.2024 БДЖ дава възможност на пътници да променят разписанието на влаковете
30.09.2024 Променят разписанието на някои влакове от и към Варна
26.09.2024 Повреден локомотив е причината за дискомфорта, който беше създаден на пътуващите през гара Горна баня
24.09.2024 Кондукторка бие пътник без билет във влак на БДЖ, никой не се намесва
Още новини от Национални новини:
Близнаците от Цалапица с присъда. Майката на Митко: Това е подигр...
Предприемач предупреди: България и половин Европа ще остане гладн...
Над 59 000 фирми заявиха, че ще наемат нов персонал през следващи...
Подготвят "минен и енергиен отпуск"
Без номинация за председател на ВАС
Седма чернодробна трансплантация във ВМА


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).