Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Най-често българите се оплакват от проблеми със смартфони, таблети и лаптопи
Автор: Екип Varna24.bg 13:13 / 20.01.2015Коментари (0)998
©
Българите се жалват най-много от проблеми със смартфони, лаптопи, МР -3 устройства, камери, CD плеъри. Най-често скъпарските телефони не звънят или често губят мрежа. На второ място по жалби са битовите уреди, следват услугите и обувките. До края на октомври в Комисията за защита на потребителите са подадени 15 311 оплаквания. Вероятно бройката за 2014 г. ще стигне 17 000 - 18 000, колкото са били и през 2013 г. В последните 3 - 4 години броят на жалбите в КЗП е по-голям. Причината е, че хората все повече си търсят правата, ако са си купили дефектна стока, не е ремонтирана в срок, не е заменена и т.н. Често хората искат комисията да им помогне търговецът да им върне парите или направо да им замени продукта с нов. По закон обаче той трябва да предложи ремонт, който трябва да бъде направен в 30-дневен срок. Чак след трета поправка на уреда, търговецът трябва да върне парите на купувача.

При рекламация тя трябва да се впише в регистър и търговецът да се произнесе дали я приема рекламацията за основателна или - не. В случай че я приема за основателна, той е длъжен в едномесечен срок да я замени с нова или да я ремонтира безплатно за потребителя. В този смисъл - невинаги се стига до ремонт, тъй като има и други възможности за удовлетворяване на рекламацията. Освен това, след изтичането на този едномесечен срок, ако търговецът не е успял да стори едно от двете - да замени или ремонтира стоката, то потребителят може да претендира за отбив от цената или за разваляне на сделката и връщане на парите обратно, обясниха от КЗП.

Оказва се, че не валят жалби с оплаквания от сайтовете за групово пазаруване.

"Би могло да се твърди, че проблеми при пазаруването от тях не се срещат често", казаха от КЗП. Жалбите и сигналите, които постъпват в комисията от потребители, пазарували от онлайн магазини са няколко вида - че няма информация за обратна връзка с търговеца - телефон, пощенски адрес и т.н. и така потребителят не може да върне стоката в 14-дневния законов срок или при дефект. Другото нарушение е, че търговците укриват от потребителите опцията да върнат стоката до 2 седмици, казаха от комисията. Някои търговци, пък отказват да връщат пари на клиенти, които са се отказали от покупката или са развалили договора за покупка. В онлайн магазините се случва да са посочени едни характеристики на стоките, а реално тя да няма такива, допълниха експертите от КЗП.

През зимата инспекторите правят проверки по зимните ни курорти - Банско, Пампорово, Боровец. Там все още нарушенията са от типа - класика в жанра - в менютата не винаги има написан грамажа на ястието, не е поставена на видно място категоризацията на обекта или пък въобще не е категоризиран.

Източник: в. "Монитор"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Рокади в ДПС
Природни стихии
Зимни спортове
Издирват 13-годишно момче със Синдром на Даун в Старозагорско
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: