При рекламация тя трябва да се впише в регистър и търговецът да се произнесе дали я приема рекламацията за основателна или - не. В случай че я приема за основателна, той е длъжен в едномесечен срок да я замени с нова или да я ремонтира безплатно за потребителя. В този смисъл - невинаги се стига до ремонт, тъй като има и други възможности за удовлетворяване на рекламацията. Освен това, след изтичането на този едномесечен срок, ако търговецът не е успял да стори едно от двете - да замени или ремонтира стоката, то потребителят може да претендира за отбив от цената или за разваляне на сделката и връщане на парите обратно, обясниха от КЗП.
Оказва се, че не валят жалби с оплаквания от сайтовете за групово пазаруване.
"Би могло да се твърди, че проблеми при пазаруването от тях не се срещат често", казаха от КЗП. Жалбите и сигналите, които постъпват в комисията от потребители, пазарували от онлайн магазини са няколко вида - че няма информация за обратна връзка с търговеца - телефон, пощенски адрес и т.н. и така потребителят не може да върне стоката в 14-дневния законов срок или при дефект. Другото нарушение е, че търговците укриват от потребителите опцията да върнат стоката до 2 седмици, казаха от комисията. Някои търговци, пък отказват да връщат пари на клиенти, които са се отказали от покупката или са развалили договора за покупка. В онлайн магазините се случва да са посочени едни характеристики на стоките, а реално тя да няма такива, допълниха експертите от КЗП.
През зимата инспекторите правят проверки по зимните ни курорти - Банско, Пампорово, Боровец. Там все още нарушенията са от типа - класика в жанра - в менютата не винаги има написан грамажа на ястието, не е поставена на видно място категоризацията на обекта или пък въобще не е категоризиран.
Източник: в. "Монитор"