Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Най-много се оплакваме от сметките за ток и вода, банките също на мерника
Автор: Екип Varna24.bg 09:40 / 15.03.2014Коментари (0)677
© Varna24.bg
Най-често българинът се оплаква от сметките за парното, тока и водата. Това заяви вчера Богомил Николов, изп. директор на Българска национална асоциация "Активни потребители". Те правят около 60 на сто от всички оплаквания, които постъпват. От тях около две трети се отнасят за "Топлофикация" и електроразпределение.

През миналата година постъпилите жалби са близо 5000, което е с 10% по-малко спрямо 2012 г. Николов поясни, че това се дължи на загуба на доверието във възможностите за решаване на проблемите им. И допълни, че много хора смятат, че ще си загубят времето и нервите и за това не се жалват.

"В последните години зачестяват оплакванията и от банките", посочи още той.

От асоциацията настояват за надзорна институция, която да следи за работата на банките. В момента те се изпълняват от Комисията за защита на потребителите. В момента компетенциите й се разпростират на 15 закона. Освен това в последните години й се намалява бюджетът.

"До края на лятото ще разработим модел за разглеждане на жалби", каза още Николов. Предвижда се той да бъде разделен в две основни групи. Те са достъпност на процедурите за решаване на жалби и качеството им. Под достъпност се визира например колко лесно се намира тази информация и как потребител може да се оплаче пред съответния оператор. Втората група ще включва критерии като дали има звено за жалби, ясно ли са оповестени координатите му, как се подава, води ли се регистър, какво е времето за отговор, има ли следваща инстанция и др. Готовият продукт ще бъде предоставен на компаниите за обществени услуги като мобилни оператори, банките", добави той

По думите му няма начин компаниите да се задължат да го използват. Но според Николов много фирми ще го приложат, защото това прави добро впечатление на потребителите и те само могат да спечелят. Преди да се изготви предложението, предстои асоциацията да направи мониторинг на още няколко сектора, сред които са телекомите, електроснабдяването и ВиК услугите.

Източник: в. "Монитор"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Влизането на България в Шенген
Зима 2024/2025 г.
Благотворителна кампания "Българската Коледа"
Катастрофи във Варна
България и Войната в Украйна
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: