Николина Ангелкова във Варна: Работим за прилив на френски и американски туристи през Лято 2016-та

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
11:56 / 06.11.2015
1477
Макар и трудно, лятото за туризма по родните курорти не било кошмарно и апокалиптично, както се предвиждаше. 

Това каза във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която пристигна за Осмият Черноморски туристически форум под надслов "Регионалните културно-исторически продукти на България - единна в многообразието" и 50-годишният юбилей на Катедра "Икономика и организация на туризма", предаде репортер на Varna24.bg.

"Данните за първото деветмесечие показват 3,6 % спад на обща база за годината, като това за съжаление беше очаквано предвид трудното лято. Хубавото е, че не се сбъднаха тези апокалиптични прогнози за 50-60% спад. Спадът лятото се движи в рамките на 8 %, което не може да се компенсира , юни беше изключително труден, имаше лек ръст юли, август и септември бяха много добри", коментира министър Ангелкова. 

Тя сподели, че още от май тази година е започнала усилена работа в посока Лято 2016-та, тъй като всички договори с големите туроператори за дестинации сключват сега. 

"Първата ни цел беше да започнем работа с големите туроператори, вече сме стартирали, на мен ми предстоят срещи другата седмица с ръководствата на всички големи туроператори международни като ТУИ И Томас Кук, които покриват 90% от туристите на нашия пазар, за да можем да пренасочим голяма част от техните планове към България и тя да стане желана дестинация. Давам пример с Франция. След моя среща юни месец с Томас Кук, с председателя на Асоциацията на френските туроператори, за първи път туристи на Томас Кук ще летят за Варна през лятото, има чартърна програма подписана и започваме да си връщаме доверието на френските летовници. Това е от огромно значение, тъй като те основно търсят култура и история, а ние имаме много какво да предложим", каза Ангелкова.

По нейни данни за зимата към момента предварителните данни показват, че ще очакваме отново силен сезон с ръст от 5 до 7%. Това сочат предварителните записвания, които имат всички големи курорти и туроператорите. Стана ясно, че през миналия зимен сезон страната са посетили 1 200 000 туристи. Основните ни пазари, които се очертават в момента
за зимата са Турция, Гърция, Румъния, Сърбия, Македония, Германия, Великобритания, Израел, Холандия. По информация на министър Ангелкова очакваме ръст и от Италия, независимо, че тя е наш конкурент.

"Работим за програма, наречена "Крилата на сезона". Заедно с Министерство на финансите ще можем да предвижим искането си към Европейската комисия, тъй като МФ са националният орган, който ни представлява пред комисията, когато става дума за нотификации за държавни помощи. Имаме предварителното одобрение от самата ЕК, но е необходимо да си извървим процедурата и се надявам през следващото лято да успеем да отпразнуваме първият такъв чартърен полет. Основно сме насочени към скандинавските страни", каза Ангелкова. 

Тя допълни, че до края на годината се предвижда провеждането на кръгли маси с Русия, Германия, Великобритания, Вишеград, Гърция, Македония, Сърбия и Турция за обсъждане на възможностите за привличане на повече туристи от тези държави.

Ангелкова каза, че предстои отново посещение на китайския министър на туризма заедно с туроператори и журналисти.

Стана ясно, че Николина Ангелкова ще пътува за САЩ, където за първи път ще бъде подписано споразумение в сферата на туризма. 

"Бях изненадана да разбера, че в историята на нашите дипломатически отношения липсва конкретно споразумение за туризма като самостоятелен отрасъл. Имаме голям потенциал там, с ръст от 12%. Туристите от САЩ от 56 000 са нараснали на 68 000 за тази година, което показва добра тенденция и перспектива", допълни министъра на туризма.

Тя съобщи, че повече средства ще бъдат заделени и за реклама.

"Към момента в проекто-закона за държавния бюджет за 2016-та година са предвидени около 13 млн. лв. за Министерство на туризма, от които 2 226 000 лв. увеличение за реклама или общо над 9 млн.лв. Надяваме се между първо и второ четене да успеем да убедим депутатите, че имаме нужда от повече, но за момента сме успели да постигнем това увеличение и за това благодаря на министър Горанов", каза Ангелкова.

Средствата ще отидат основно за онлайн и дигитален маркетинг, предвиждат се 120 журналистически и 120 експедиентски турове.

"По този начин искаме пряко и индиректно да присъстваме по всички медии. Имаме заявка за различни кръгли маси, стартираме с Русия, основно по целеви пазари, които ще провеждаме предимно в България. По този начин ще показваме какво имаме ние като дадености и ще правим реклама на страната. Ще участваме във всички важни борси и изложения, като предстои да направим анализ кои заслужава да включим в списъка. В момента нашата държава участва в повече от 42 борси. Само за сравнение Португалия, която е на 6-то място в света по туризъм и има за последните 5 години най-голям ръст, участва едва в 10", допълни Николина Ангелкова.

По нейна информация само за три дни след публикуването на рекламният клип на страната ни с участието на световни звезди, той е гледан от над 2 млн. потребители. Регистъра на туристическите обекти пък бил посетен от 2,7 млн. души.

След туристическото изложение в Лондон единствено България си извоювала правото да излъчи пред събрните там 100 министри на туризма своя рекламен клип.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Кошмарът в "Петрохан" продължава: Нови паднали дървета блокират д...
Ученик от СМГ е златен медалист на световен шампионат по математи...
Иво Христов: Механизмите на държавата вече не работят. Парламентъ...
Енергийният министър: Нормално е цената на природния газ да се по...
Арх. Дора Иванова: Бузлуджа може да е магнит за развитие на туриз...
Каракачанов за политическата криза: Вината е на българите, че про...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).