Новият подход на приходната администрация се фокусира върху стимулирането на доброволното изпълнение на задълженията чрез изпращане на електронни съобщения, контакт по телефона, срещи с клиенти и водене на преговори "лице в лице", допълни Димитрова. Партньорското отношение към фирмите с временни финансови затруднения, е от съществено значение за подобряване на резултатите в сферата на събирането на просрочените дългове.
Данните на НАП сочат, че близо 60% от клиентите на администрацията погасяват изцяло или частично дълга си, след като получат електронно съобщение от приходната администрация. Същото правят и 45% от тези, с които са проведени преговори по телефона. Нещо повече, опитът на НАП показва, че след контакт чрез имейл или телефон за конкретно задължение, клиентите на приходната администрация погасяват не само него, но и други свои данъчни и осигурителни дългове. По този начин в бюджета от началото на годината до 31 август са внесени 230 млн. лв.