ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Няколко важни правила, ако банковата ви карта бъде блокирана | ||||||
| ||||||
Как да се действа тогава? Важно е да се знае, че всяка банка има свои правила и изисквания за подобни случаи, затова е важно да се прочетат внимателно договорите с тях. Някои банки например изискват освен обаждане до указания от тях телефон да има такова за кражбата и до полицията. Други признават само обаждане до посочения от тях телефон. Някои признават обаждане от трето лице, ако притежателят на картата не успее да се свърже, други обаче искат разговорът да бъде единствено с титуляра. Според експерти най-лесно дилемата с блокиране на изчезналата карта се разрешава за всеки, който има онлайн банкиране. Едната, по-лесната, е новата функционалност на мобилното банкиране - блокиране и активиране на карти. С нея може да се управлява статусът на картата при пазаруване, плащане на ПОС терминал, пътуване или при опасения, че картата е изгубена или открадната. С помощта на онлайн банкирането дори дневните лимити за теглене може да се вдигат и свалят. Процедурата е проста – влизате в мобилното приложение, избирате картата, която искате да блокирате, или да активирате отново, натискате бутона “Заключи" на екрана и потвърждавате нейното временно блокиране. Картата е временно неактивна, като на екрана ще се промени нейното изображение. Новото ѝ активиране става по същия начин, но с натискане на бутона “Отключи". Ако избраната банка все още не предлага тази услуга, тогава е добре притежателят на картата да си открие поне две сметки, задължително всяка с дебитна карта, в същата или в друга банка. Така при критична ситуация, в която не може да направи контакт по телефона, през мобилното приложение той може да преведе парите от застрашената сметка към другата. Рутинните процедури при загуба на карта, независимо от причините, са сходни при повечето банки. Първата стъпка от план А е да уведоми банката, а при кражба и ако има такова изрично изискване - и местната полиция, от която да получи документ за инцидента. В общите условия на всеки трезор са посочени и други начини за уведомяването - по факс, в банков офис, на e-mail, писмено, устно или по пощата, предава "24 часа". Всяка банка има възможност тя да бъде уведомена по телефон. Ако не отговаря никой, човек може да се свърже със съответната картова организация. Най-често това е БОРИКА. При повечето банки уведомяването им трябва да стане най-късно от два до пет дни след инцидента. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Благомир Коцев с важна заповед
15:47 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: