Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Обсъждат промени при издаването на личните карти и шофьорските книжки
Автор: Екип Varna24.bg 10:47 / 26.01.2022Коментари (0)741
©
Промени в Закона за българските лични документи са качени за обществено обсъждане.

Предвижда се да отпадне изискването за представяне на копие на документ за завършено образование, при подаване на заявление за подмяна на чуждестранни шофьорски книжки с българска, тъй като се касае за признаване на вече придобита правоспособност за управление на моторно превозно средство, а изискването за образование е национално и е относимо към първоначално издаване на книжката.

Разширяват се случаите, при които ще може да се вади шофьорска книжка до три работни дни. С от 2021 г. ускорената услуга се ползва при подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство поради изтичането на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат.

С промените се предлага да се разшири обхвата на тази услуга, като се добавят и случаите на: 1. първоначално придобиване на правоспособност за управление на МПС от определена категория; 2. подмяна на книжката поради придобиване на правоспособност за управление от нова категория; 3. възстановяване на правоспособност, след като на водача са били отнети контролните точки; 4. възстановяване на правоспособност, след като водачът се е отказал от категории.

В ЗБЛД е създадена правна възможност личните карти на българските граждани да съдържат удостоверения за електронна идентичност. Това осигурява функционалната възможност личните карти да бъдат използвани като носители на електронен идентификатор по смисъла на Закона за електронната идентификация. Като допълнителна мярка за постигане на масова употреба на електронната идентификация е регламентирана възможността за запис на удостоверения за електронна идентичност в документите тип "паспорт“, както и в разрешенията за пребиваване, които се издават на пребиваващи в Република България чужденци.

Предвидена е също така възможност при определени условия да бъдат издавани паспорти със срок на валидност от 10 години, както и временна карта за самоличност, когато са отнети документите по чл. 13, ал. 1, т. 1 и 2 от ЗБЛД, съгласно чл. 68, ал. 2 от Наказателно-процесуалния кодекс.

Всички тези разпоредби влязоха в сила на 02.08.2021 г., но на практика те не могат да бъдат осъществявани от дирекция "Български документи за самоличност“ при МВР, тъй като все още по обективни причини не може да бъде приключена процедурата по обществена поръчка с предмет "Проектиране, изграждане и управление на Система за издаване на български лични документи поколение 2019 г.“, която е пряко обвързана с горепосочените законови положения, пише в мотивите към законопроекта.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (501) 15%
Добре, но можеше и по-добре (457) 14%
Не се справи (640) 19%
Пълна трагедия (1770) 53%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: