Агенцията по заетостта припомня, че регистрация в бюрото по труда може да се заяви и по пощата, електронна поща или онлайн чрез "
Лесни стъпки за регистрация" към бюрото по труда, в което търсещият работа желае да се регистрира по постоянен или настоящ адрес.
Онлайн регистрацията е достъпна чрез ЕДИНЕН портал за достъп до електронни административни услуги на ДА ЕУ, раздел "Социални дейности“/"Безработица и насърчаване на заетостта“. За регистрация може да се ползва и електронната поща.
Подробна информация е качена на официалната електронна страница на Агенцията по заетостта:
https://www.az.government.bg/pages/lesni-stupki-za-registracia-v-buroto-po-truda-bez-registracia/Напомняме, че в условията на извънредно положение бюрата по труда в цялата страна работят и продължават да приемат клиенти в офисите си при засилени предпазни мерки, включително и свързани със спазването на карантинния срок за завърналите се в чужбина. На всички лица, които се регистрират в бюрото по труда, в деня на регистрацията се предлага подходящо за тяхното образование и квалификация работно място, при наличие на такова. В условията на извънредно положение също е налице търсене на работна сила, а заявените работни места са публикувани в сайта на Агенцията по заетостта.
Особено важно за лицата, които не ползват електронните услуги на Агенцията по заетостта и/или на НОИ и не се възползват от отложените срокове, е да знаят, че трябва да предвидят повече време за подаване в бюрото по труда на двете заявления за регистрация като безработни и за обезщетения за безработица, както и да разполагат с документ за самоличност. Информация във връзка с получаването на обезщетения за безработица може да се намери на официалния сайт на НОИ, както и на посочените на него телефони.
Агенцията по заетостта информира своите настоящи и бъдещи клиенти, че със Закона за мерките и действията по време на извънредно положение, нормативно определените срокове за осигурените лица, каквито са повечето останали без работа, спират да текат за периода на извънредното положение. Заявления, жалби и други документи във връзка с паричните обезщетения могат да се подават по електронен път или чрез лицензиран пощенски оператор към съответното териториално поделение на Националния осигурителен институт. Документите, включително и за получаване на обезщетения, ще се смятат за подадени в срок, в случай че са подадени до 14 дни след отмяната на извънредното положение.