Охранители на "Кауфланд" се отнесоха много гадно с клиент
"Добър ден, предоставям Ви сигнал към "Кауфланд" във връзка със ситуация, развила се в събота. В случай, че представлява интерес за редакцията Ви - моля публикувайте го (с или без редакторска намеса). Така започва сигналът на читател на Plovdiv24.bg. Ето и цялата история:
Това е сигналът към "Кауфланд", подаден в неделя сутринта:
"Името ми е Стоян Б. и бих искал да обърна внимание на изключително неприятна ситуация развила се вчера (събота, 16 февруари) в 17:00 часа в магазин Kaufland с адрес "Пещерско шосе" 36 в град Пловдив.
След като направих покупките и ги заплатих, на излизане от магазина бях спрян от охранител, който след бърз опит да се идентифицира с недотам представителна (замърсена) служебна карта на фирма "Боду" СОД, ме подкани за проверка в "стаичката“.
Попитах каква е тази стаичка и от какво е провокирана тази проверка, на което не ми беше даден ясен отговор, отново бях подканен да го придружа.
Отказах, като подчертах, че закупените от мен артикули и касовият бон за направените покупки се намират в количката и ако служителят желае, може да извърши каквото проверка иска на място.
В този момент втори служител на "Боду" СОД се присъедини към колегата си и с груб тон, който е недопустим за общуване с краен клиент, обясни (цитирам по памет): "Не се обяснявай. Влизай в стаичката за проверка“.
На въпросния господин обясних, че двамата нямат право да ме задържат, не са посочили причината за тази проверка, оказвам съдействие и ако желаят, мога да проверят касовия бон и направените от мен покупки на място. Казах също, че нямам никакво намерение да бъда воден в някаква стаичка, без да е ясна причината и правото на охранителната фирма за такива действия.
Вторият охранител повиши глас – направи още няколко груби забележки по мой адрес и в последствие двамата служители се отказаха да проведат проверката (за която към този момент още не можаха да дадат ясна причина).
Естествено подадох оплакване към дежурния управител – относно оплакването – управителят не можа да ми даде входящ номер на сигнала.
Моите въпроси към отговорния отдел на магазин Kaufland:
1. Допустимо ли е според Вас отношението на представителите на охранителната фирма в описаната ситуация?
2. Допустимо ли е да бъда подканян за отвеждане в помещение, за последващ обиск от представители на охранителна фирма, в случай, че оказвам съдействие – предоставям възможността за извършване на проверката на място?
3. Допустимо ли е представители на охранителната фирма да не носят баджовете за идентификация през цялото време, а да ги представят единствено при проверки?
4. Допустимо ли е да не бъде посочвана конкретната причина за проверка от тяхна страна?
Позволявам си и една препоръка – моля, имайте грижата и инструктирайте представителите на охранителна фирма, че външният вид (конкретно хигиената) на служебната униформа, баджовете, както и езиковата култура при общуване с клиенти не са без значение. Колкото по-добре успеят да обяснят какво желаят и колкото по-представително изглеждат, толкова по-вероятно е да срещна разбиране в отсрещната страна".